اجراي برنامه پزشك خانواده كار بسيار بزرگي است و اين برنامه نيازمند مشاركت خوب سازمان هاي بيمه گر است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تمدن استاندار تهران امروز در مراسم آغاز عمليات اجرايي طرح پزشك خانواده شهري كه در سالن ساختمان مركزي دانشگاه علوم پزشكي تهران برگزار شده بود افزود: از جمله كارهايي بزرگي كه دولت توجه جدي به آن در حوزه سلامت دارد نظام ارجاع است و به لحاظ گستردگي بايد اين كار را در زمره كارهاي بزرگ دولت قرار داد.

وي گفت: حقيقتا نظام ارجاع كار بزرگي است كه تمام ابعاد زندگي مردم را در بر مي گيرد و تاثير گذاري زيادي در كشور دارد. الزامات چنين كارهاي بزرگي برنامه ريزي، آينده نگري، تدبير و شجاعت است.
استاندار تهران با بيان اينكه اجراي نظام پزشك خانواده همپاي اجراي برنامه هدفمندي يارانه ها است.

 عنوان كرد: خيلي از دولت هاي قبلي چارچوب نظام ارجاع را قبول داشتند ولي شجاعت اجرايي شدن برنامه هدفمندي را نداشته است ولي دولت نهم با شجاعت بسيار توانست اين برنامه را به مرحله اجرا در آورد.

تمدن تصريح كرد: طرح پزشك خانواده در چارچوب اهدافي كه براي آن تعريف شده است از جمله كارهايي است كه انگيزه و شجاعت براي اجرايي شدن مي طلبد كه اگر اين دو امر نباشد اجراي اين برنامه با شكست مواجه مي شود.

در واقع معتقديم اين كار نظام درمان را متحول مي كند و عدالت در سلامت را اجرايي مي كند اما نبايد انتظار داشت كه در ابتداي شروع از صفر تا 100 آرمان هاي ما را داشته باشد، برنامه بايد اجرا شود تا نقاط ضعف و مشكلات آن معلوم شود.

استاندار تهران افزود: اجرايي شدن طرح پزشك خانواده در تهران به عنوان پايتخت به اين مفهوم ا ست كه شيپور آغاز رسمي اين طرح به صدا در آمده است دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور وظيفه سنگيني را در اجراي اين طرح بر دوش دارند.

** استانداري تهران با تمام قوا در خدمت اجرايي شدن طرح پزشك خانوده است

وي با اشاره به اينكه الگوي تمام دانشگاه ها براي اجراي اين طرح بايد دانشگاه علوم پزشكي تهران و شهيد بهشتي باشد افزود: استانداري تهران با تمام قوا در خدمت اجراي اين طرح است.

وي در پايان خاطر نشان كرد : سازمان هاي بيمه گر بايد مشاركت خوبي براي اجراي اين طرح داشته باشند چرا كه نقش بسيار مهمي براي عملياتي كردن و اجراي مناسب آن دارند اين كار به صورت يك جهاد آغاز شده و جامعه و توده مردم بايد براي اين كار آموزش ببينند كه نقش رسانه ها در اين بخش بسيار مهم است./ع
برچسب ها: پزشک ، خانواده ، بهداشت ، درمان ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار