سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور وزير در امور مامايي خبر داد:

نهايي شدن كوريكولوم كارشناسي مامايي

مشاور وزير در امور مامايي از نهايي شدن كوريكولوم كارشناسي مامايي براي تصويب خبر داد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ فاطمه زعفراني ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: اخيرا در شوراي معين و شوراي عالي برنامه ريزي آموزش پزشكي بازنگري كوريكولوم كارشناسي مامايي انجام شد و بيش از 20 نفر روي اين كوريكولوم كار كردند و زير نظر يك كميته كارشناسي بررسي نهايي انجام شده و آماده تصويب است.

وي همچنين در خصوص سند ارتقاي خدمات مامايي اظهار داشت: بعد از رونمايي، اين سند به همه افراد حاضر در اجلاس روز جهاني ماما، معاونت ها و مجموعه هاي زيربط در وزارت بهداشت ارسال شد و نظر خواهي مجدد شد.

در حال حاضر نظرات متعددي كه از معاونت ها مي رسد جمع آوري شده و اميدواريم پس از تكميل نظرات به زودي نهايي شود و بتوانيم اين سند را در شوراي سياست گذاري تصويب كنيم.

وي مهمترين دستاورد اين سند را ارتقا جايگاه و منزلت حرفه اي ماماها دانست و گفت: به دليل اين كه در حال حاضر در حوزه سلامت زنان، افراد مختلفي در حال خدمت هستند سعي كرده ايم جدا سازي و تداخل كاري را در اين سند از بين برده و جايگاه مشخصي را براي ماماها در نظر بگيريم.

زعفراني در ادامه، به نقش ماماها در برنامه پزشك خانواده اشاره كرد و گفت: مراقبت هاي قبل و حين بارداري، مراقبت هاي زايمان و 6 ساعت بعد از زايمان، مشاوره با زنان در سنين مختلف از جمله وظايف ماماها در نسخه 02 برنامه پزشك خانواده است.

وي افزود:  با توجه به ساختاري كه در برنامه پزشك خانواده در نظر گرفته شده براي هر ده هزار نفر دو نفر ماما پيش بيني شده كه بايد در تيم پزشكي حضور داشته باشند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.