سخنگوي كميسيون بهداشت مجلس از رفع مشكل كمبود داروهاي شيمي درماني در آينده نزديك خبر داد.

سليمان عباسي نماينده مردم گنبدكاووس در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به دستور رئيس جمهور براي پوشش 202 قلم داروي بيماران سرطاني و صعب‌العلاج گفت: اين اقدام به منظور رفع مشكلات مردم در تهيه برخي داروهاي بيماري هاي خاص اتخاذ شده و تا كنون نيز در مسير اجرا موفق عمل كرده است.

وي در ادامه افزود: ممكن است برخي داروهاي خاص كمياب شده و يا تهيه آن براي بيماران مشكل باشد اما قطعا اينگونه نبوده كه دارويي اصلا يافت نشود چرا كه اگر چنين مشكلي نيز وجود د اشته باشد داروي جايگزين آن در نظر گرفته و عرضه شده است.

سخنگوي كميسيون بهداشت مجلس با بيان اينكه مشكل كمبود داروهاي بيماران سرطاني و صعب‌العلاج مختص به ايران نيست، تصريح كرد: بسياري از كشورهاي منطقه و جهان با اين مشكل مواجه هستند و اين در حالي است كه چنانچه در كشور ما مشكلي براي تامين داروهاي اين حوزه به وجود بيايد قطعا داروي جايگزين آن محصول با برابري از نظر قيمت، كيفيت و اثر بخشي ارائه خواهد شد.

عباسي در پايان ابراز اميدواري كرد كه مشكل كمبود داروهاي شيمي درماني بيماران سرطاني و صعب العلاج در آينده نزديك مرتفع شود.

گفتني است محمود احمدي نژاد رئيس جمهور در ارديبهشت ماه سال جاري دستور پوشش بيمه‌اي 202 قلم داروي بيماران سرطاني و صعب‌العلاج را صادر كرد كه اين وعده با دستور العمل وزارت بهداشت و ابلاغ آن شكل جدي تري به خود گرفت و اميدها را براي رفع مشكلات اين قشر از مردم پررنگ‌تر كرد./س2
برچسب ها: دارو ، شیمی ، کمیسیون ، عباسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار