سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشت هزار گشت زنی برای حفاظت از آثار استان مرکزی

هشت هزار گشت زنی از آثار تاریخی استان مرکزی طی سه ماهه اول سال 91 انجام شده است.

مجتبی رضوان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی به خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: گشت زنی از محوطه های تاریخی و باستانی استان در قالب 23 پایگاه و 4 ایستگاه ثابت حفاظتی انجام شده و مجموعا 9 نفر در قالب  چهار باند که قصد تصدی به آثار تاریخی استان مرکزی را داشند دستگیر و به مراجع قضایی و انتظامی تحویل داده شدند.

وی افزود: حفاطت بهینه از دو هزار اثر تاریخی استان مرکزی نیازمند نگاه تخصصی و حرفه ای و نیروی استانی کافی در بخش حفاظتی یگان است که 46 نفر  نیروی کا در و 28 سرباز وظیفه در حوزه یگان حفاظت آثار تاریخی  این استان انجام وظیفه می کنند.

رضوانی تصریح  کرد: سه مورد حفاری غیر مجاز و یک مورد کشف و ضبط فلزیاب در این سه ماهه گذشته رخ داده است که از مجموع این چهار جرم، یک مورد در  شهر و سه مورد در روستا اتفاق افتاده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزیبیان کرد: حفاظت محسوس و تامین امنیت محوطه تاریخی ذلف آباد فراهان به تپه تاریخی شهرستان شازند و سایر آثار محوطه های تاریخی استان و همچنین حفاظت از غار نخجیر به عنوان یک اثر ملی طبیعی از دیگر فعالیت های یگان حفاظت و میراث فرهنگی استان مرکزی است.

وی تاکید کرد: مردم استان مرکزی می توانند هر گونه اطلاعات و گزارش جرم علیه میراث فرهنگی را از طریق شماره های تلفن های 08613258041و 08613121906 به صورت شبانه روزی به یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی مخابره کنند./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.