سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

اجرای برنامه پزشک خانواده کاهش هزینه‌های درمان را به دنبال دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع سهم بیماران از پرداخت هزینه‌های بهداشت و درمان به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  مهدی طباطبایی اظهار داشت: با تحقق سطح‌بندی خدمات نظام سلامت دریافت هزینه‌های سرباری و غیرضروری به صفر می‌رسد.

وی افزود: عدالت مالی در پرداخت هزینه‌های سلامت یکی از نقاط قوت اجرای سطح بندی خدمات نظام سلامت در کشور است و مراجعه بیمار به سطح اول خدمات نظام سلامت که به پزشک خانواده است هزینه‌ای در بر نخواهد داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: در صورت تشخیص پزشک خانواده به ضرورت مراجعه بیمار به سطح 2 یا پزشکان متخصص، فرد باید هزینه ای معادل 10 درصد یک ویزیت را پرداخت کند.

طباطبایی با اشاره به اینکه ساختار جمعیتی استان سیستان و بلوچستان ساختاری جوان است که نسبت به جوامع پیرتر به خدمات کمتری نیاز دارند گفت: اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع فرصتی مغتنم است تا علاوه بر برقراری عدالت در سلامت و یکسانی ارائه خدمات به تمامی اقشار، سالمندی سلامتی برای آنان رقم بخورد چرا که یکی از وظایف پزشک خانواده، پیشگیری از ابتلاء به بیماری و بررسی وضعیت جسمانی و سلامت فرد تحت پوشش است.

وی گفت:  در برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، خدمات بهداشتی درمانی و توان بخشی مانند مراقبت‌های بهداشتی، خدمات پزشکی شامل تمام اقدامات درمانی سرپایی، تجویز داروهای لازم، انجام آزمایشات تشخیص طبی، درخواست مشاوره و پیگیری مراقبت‌های انجام شده یا قابل انجام برای جمعیت تحت پوشش انجام می‌شود./ج1

برچسب ها: زاهدان ، دانشگاه ، نظام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.