با اجرای پزشک خانواده در کشور یک انقلاب بزرگ در سیستم درمان کشور ایجاد می شود که به طور یقین عدالت در سلامت را محقق می کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر شبستری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص اقدامات صورت گرفته در خصوص پزشک خانواده در مشهد افزود: خوشبختانه کاملا زیر ساخت های پزشک خانواده در خراسان فراهم و انجام شده است و ثبت نام از پزشکان و قرار داد با بیمه ها در حال انجام است.

وی گفت: این برنامه در تعدادی از شهرهای کوچک آغاز شده است به عنوان مثال این برنامه در شهر چناران کلید خورده، برنامه ما این است که برنامه پزشک خانواده در هر هفته در یک شهر کلید بخورد که انشاالله تا عيد فطر به اتمام برسد.

* کاهش پرداخت هزینه های درمان از جیب مردم با اجرای پزشک خانواده

دکتر محمد مهدی ناصحی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص برنامه پزشک خانواده عنوان کرد: اطلاع رسانی ها و ثبت نام از پزشکان آغاز شده است که بعد از اتمام ثبت نام پزشکان، ثبت نام از خانوارها آغاز می شود که امیدواریم که کلید آن نیمه مرداد ماه زده شود.

وی در خصوص مزایای برنامه پزشک خانواده تصریح کرد: برنامه پزشک خانواده باعث تحول در نظام سلامت، کاهش پرداخت ها از جیب مردم و ارتقای سلامت در جامعه خواهد شد.

* بهینه کردن هزینه های سلامت با اجرای پزشک خانواده

ابوالقاسمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این خصوص ادامه داد: با توجه به اینكه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 80درصد جمعيت تهران و اطراف تهران را تحت پوشش قرار می دهد، ثبت نام از پزشکان و خانوارهاي تحت پوشش و تمام شهرهای اطراف آن آغاز شده است و هفته آینده به صورت رسمی یا حضور وزیر بهداشت این برنامه در منطقه حکیمیه كليد می خورد.

وی اظهار داشت: از مزایای اجرای این برنامه جلوگیری از مراجعات بیخود به پزشکان، صرفه جویی در هزینه هاي  سلامت و بهینه کردن این هزینه ها است.

* اجرای پزشک خانواده نهادینه کردن سلامت محوری

دکتر شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه گفت: برنامه پزشک خانواده طبق یک برنامه زمان بندی شروع شده است. در حال حاضر ثبت نام از پزشکان و افراد در حال انجام است و مرحله به مرحله درحال جلو رفتن است و امیداریم که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته 15 شهریور فاز عملیاتی آن آغاز می شود.

وی در خصوص مزایای اجرای برنامه پزشک خانواده تصریح کرد: اجرای این برنامه باعث یک انقلاب در نظام سلامت، عدالت در سلامت ، دسترسي آسان، جلوگیری از هزینه های بیخود و نهادینه کردن بحث سلامت محوری به جای درمان محوری است.

*اجرای برنامه پزشک خانواده ارتباط مالی بین پزشک و بیمار را قطع می کند

دکتر قدیمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: سرشماری ها انجام شده و آموزش های لازم در سطح یک، دو و سه برای پزشکان و نیروهای تاثیرگذار فرابخشی اعم از سیاستگذاری در حال انجام است.

وی گفت: مردم استقبال خوبی از این برنامه کردند. انشاالله با هماهنگی وزارت بهداشت و همراهي کامل بیمه ها آمادگی اجرای کامل آن را از مرداد ماه داریم.

وی در خصوص مزایای اجرای برنامه پزشک خانواده خاطر نشان کرد: اجرای این برنامه باعث از بین رفتن ارتباط مالی بین پزشک و بیمار و افزایش ارتباط عاطفی و اخلاقی بین این دو نفر می شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار