سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامه انجمن مستقل تهران به رئیس سازمان تعزیرات حکومتی؛

عامل اصلی گرانی‌های افسار گسیخته احتکار و کم‌فروشی دلالان و مفسدین اقتصادی است

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران با صدور نامه‌ای به رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، از وی خواست تا وظیفه خود را درباره شناسایی محتکرین و کم فروشان و تحویل آنان به مراجع قضایی انجام دهد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه تحلیلی خبری دانشجویان مستقل؛ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در نامه خود به مژدهی‌پور رئیس سازمان تعزیرات حکومتی عنوان کردند: یکی از دلایل اصلی این گرانی‌های افسار گسیخته، احتکار و کم فروشی اجناس توسط دلالان و مفسدین اقتصادی است.
 
متن کامل این نامه به شرح ذیل است:
 

"ریاست محترم سازمان تعزیرات حکومتی

جناب آقای مژدهی‌پور

سلام علیکم

احتمالا در جریان هستید که در چند ماه اخیر قیمت مواد مختلف از مواد خوراکی مردم گرفته تا مواد خوراکی دام‌ها، آهن آلات، سکه و ارز و موارد مختلف دیگر به طور پله کانی رو به افزایش گذاشته است و باعث شده است که آثار مثبت هدفمند کردن یارانه‌ها به حاشیه رود و در بین توده مردم این تفکر القا شود که این گرانی‌ها به خاطر اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها بوده است، در صورتی که بسیار واضح است که جدای از وجود تحریم کشورهای خارجی و دلایل دیگر، یکی از دلایل اصلی این گرانی‌های افسار گسیخته احتکار و کم فروشی اجناس توسط دلالان پست وگردن کلفت‌های مفسد اقتصاد کشور است  که اصلا تمایلی به ادامه طرح هدفمند کردن یارانه‌ها ندارند. حال سوال ما از شما ریاست محترم سازمان تعزیرات حکومتی که یکی از اصلی‌ترین وظایفتان شناسایی کم فروشان و احتکارگران و تحویل آن‌ها به مراجع قضایی و اجرای احکام صادره درمورد آن‌هاست، این است که چرا کار به این‌جا کشیده شده است؟

چرا هر روز شاهد آن هستیم که در هر زمینه‌ای که عده‌ای زورگو تصمیم بگیرند قیمت‌ها را بالا می‌برند و بعد از آن تازه سازمان تعزیرات به طور بسیار خفیف و ضعیف وارد عمل می‌شود و نهایتا با کاهشی چند درصدی که بسیار کمتر از آن افزایش قیمت کاذب بوده است، به خیال خود مردم را ساکت و راضی می‌کند؟ آیا شما خیال کرده‌اید مردم نمی‌فهمند یا کاری به این کارها ندارند؟ نخیر این طور نیست، مردم بسیار خوب می‌فهمند اما برای جلوگیری از ایجاد مشکلات جدید بر سر راه پیشرفت کشور و نظام مقدس خود کاری نمی‌کنند.

این شما هستید که وظیفه شناسایی و دستگیری احتکار کنندگان و کم فروشان رابرعهده دارید، این شما هستید که باید به طور خیلی شدید و بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای با احتکار کنندگان برخورد کنید. اگر اجازه برخورد با گردن کلفتان مفسد اقتصادی را ندارید، استعفا دهید یا اقلا به مردم بگوئید تا مردم خود به وظیفه شرعی خویش عمل کنند. ما تا کی باید شاهد این چشم پوشی‌ها در مورد کم فروشان باشیم؟

خواسته ما دانشجویان به عنوان نماینده و سخنگوی توده مردم این است که لااقل به خاطر خدا به دستورات خداوند در مورد احتکار کنندگان و کم فروشان عمل کنید و منتظر فلان بخش‌نامه یا دستور فلان شخصیت که ممکن است منافعی در این گرانی‌های کمرشکن و کاذب داشته باشد نمانید و به وظیفه خود عمل کنید تا دیگر شاهد چنین گرانی‌هایی نباشیم زیرا در غیر این صورت با چنین سرعت افسار گسیخته‌ای که احتکار کنندگان در پیش گرفته‌اند احتمالا در آینده شاهد آن خواهیم بود که دیگر انباری جهت احتکار کردن اجناسشان پیدا نکنند."/س3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.