سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدي نژاد:

توسعه توليدات فولاد مباركه سند توانمندي و افتخار ملت ايران است

رييس‌جمهور با تأكيد بر اينكه امروز بايد ايران را با اتكا به همت، انديشه و كار ايراني بسازيم، گفت: اجراي پروژه هاي بزرگي همچون كارخانه توليد آهن اسفنجي توسط كارگران و متخصصان كشورمان سند توانمندي و افتخار ملت ايران است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، «دكتر احمدي‌نژاد» پيش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جريان سفر به استان اصفهان، در مراسم افتتاح فاز اول واحد توليد آهن اسفنجي شهيد خرازي مجتمع فولاد مباركه، اظهار داشت: تلاش كارگران و متخصصان كشورمان در احداث چنين كارخانه هايي بسيار ارزشمند است كه شايد ابعاد كامل آن براي بسياري افراد روشن و مشخص نباشد.
وي با بيان اينكه امروز ساختن ايران در حقيقت بالا بردن پرچم عزت و انسانيت در جهان است گفت: البته ما بايد با از بين بردن تبعيض، فقر و بداخلاقيها، تمامي ارزشها را در ايران حاكم و عدالت را برقرار كرده و تبديل به الگو شويم.
رييس‌جمهور با اشاره به اينكه زماني براي راه اندازي و افتتاح مجتمعي مانند فولاد مباركه اصفهان نيروهاي متخصص خارجي بايد در كنار نيروهاي ايراني قرار مي گرفتند، گفت: استفاده از علم و تجربه ديگران كار نادرستي نبوده و ما مخالف آن نيستيم، اما معتقديم وقتي خودمان مي توانيم كاري را انجام داده و آن را به دنيا صادر كنيم، چرا يك ايراني نبايد در كشورهاي ديگر در كنار متخصصان خارجي قرار بگيرد؛ اين شدني است چرا كه صدها و هزاران سال علم و هنر تنها در اختيار ايراني ها بوده است.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه امروز اكثر مراحل طراحي، ساخت، نصب و بهره برداري از دستگاه هاي پيشرفته و فناوري ها در بخشهاي مختلف توسط متخصصان داخلي تأمين مي شود، اظهار داشت: ما هم مي توانيم و هم چاره اي جز اين نداريم كه ايران را با دست توانمند متخصصان ايراني بسازيم و در اين راه همه امكانات و توانمنديها در داخل كشور وجود دارد.
رييس‌جمهور با اشاره به اينكه سال گذشته واردات فولاد خام كشور در حدود 8 ميليون تُن بوده كه با احتساب هر تُن به مبلغ 800 دلار، در حدود بيش از 5 ميليارد دلار در اين زمينه هزينه شده است، گفت: اين در حالي است كه در داخل كشور معادن فولاد بسياري وجود دارد كه طبق گزارشات متخصصان اين معادن تا 60 سال آينده نيز قابل بهره برداري هستند.
دكتر احمدي‌نژاد با تأكيد بر اينكه در بخش فولاد كشور نيازمند يك حركت جهشي هستيم، گفت: در حال حاضر مصرف فولاد خام در كشور حدود 23 ميليون تُن است كه 14 ميليون تُن آن در حال حاضر در داخل توليد مي شود كه بايد با تلاش متخصصان ميزان كمبود موجود در داخل كشور جبران شود.
رييس‌جمهور با اشاره به لزوم حمايت و پشتيباني وزارت صنعت، معدن و تجارت از حضور و ايجاد فرصت كار و سرمايه گذاري براي شركتهاي ايراني در بخش هاي صنعت و معدن تصريح كرد: دولت در اين راستا آماده هر گونه پشتيباني و حمايت لازم است و بنده با افتخار بر دستان تك تك كارگران فولاد مباركه كه براي اعتلاي ايران تلاش مي كنند، بوسه مي زنم.
دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه امروز بايد همه در راستاي ساختن ايران كار و تلاش كنند، خاطر نشان كرد: بهره برداري از يك دستاورد جديد در حقيقت ملت را يك گام رو به جلو برده و اميدها، خودباوريها و همتها را بيشتر و مضاعفتر خواهد كرد.
رييس‌جمهور ادامه داد: هر كس در هر كاري كه انجام مي دهد اگر كار خود را براي عزت ايران و در راستاي بالا بردن پرچم حكومت امام زمان در جهان انجام دهد موجب ايجاد هم افزايي گسترده اي در كشور خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه امروز اميد همه ملتها به ايران است و اين مسئوليت ما در ساختن ايران را بيشتر مي‌كند، اظهار داشت: پيامي كه از ايران و انقلاب اسلامي در دنيا منتشر شده در حقيقت پيامي الهي و رهايي بخش است.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به سفر چندي قبل خود به كشورهاي آمريكاي لاتين، گفت: آمريكاي لاتين منطقه‌اي بسيار وسيع، مستعد و با بيش از 450 ميليون جمعيت است كه متأسفانه اقليتي منزجر در اين كشور با پشتيباني مستكبران از 400 سال پيش، ثروت اين ملت‌ها را غارت كرده و بيش از 70 درصد جمعيت اين كشورها با وجود ثروت سرشار كشورهايشان در فقر بسر مي‌برند.
احمدي‌نژاد افزود: در سفر به برزيل جمعي از نخبگان اين كشور درخواست ديدار و گفتگو داشتند كه در جريان جلسه گفتگو با ايشان به اين نتيجه رسيديم كه ديدگاه‌هاي مردم دو كشور بسيار به يكديگر نزديك بوده و خلاصه كلام آنان اين بود كه نگاه و اميد آنها به ملت ايران است و تمام جزئيات اخبار و تحولات ايران را دنبال مي‌كنند./س
برچسب ها: تولید ، فولاد ، مبارکه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.