با حضور رييس‌جمهور فاز نخست يكي از پيشرفته‌ترين و بزرگترين واحدهاي توليد آهن اسفنجي جهان در مجتمع فولاد مباركه اصفهان، افتتاح شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، با بهره‌برداري از هر يک از دو بخش واحد توليد آهن اسفنجي مجتمع فولاد مباركه، 1.5 ميليون تن در سال به ميزان توليد آهن اسفنجي كشور كه ماده اوليه و اصلي توليد فولاد است، افزوده خواهد شد که در مجموع با بهره برداري کامل از اين واحد 3 ميليون تن به ظرفيت توليد آهن اسفنجي در کشور اضافه و از خروج معادل صد ميليارد تومان ارز، از کشور، جلوگيري مي شود.

عمليات اجرايي طرح توسعه مجتمع فولاد مباركه اصفهان از 20 ارديبهشت 87 آغاز شده و بيش از 390 ميليارد تومان براي احداث هر دو بخش آن هزينه شده است كه با بهره‌برداري از آن زمينه اشتغال 700 نفر به طور مستقيم و غير مستقيم فراهم مي شود؛ هزينه تكميل طرح‌هاي جانبي اين پروژه نيز 60 ميليارد تومان برآورد شده است.

اين پروژه در زميني به مساحت20 هکتار احداث شده و مجموع تجهيزات به كار رفته در آن 40 هزار تن است كه با حجم خاک برداري 150 هزار متر مکعب، حجم بتن ريزي 90 هزار متر مکعب و طول کابل کشي 600 کيلومتر اجرا و تمام بهبودها و نوآوري‌هايي که تاکنون در واحدهاي مشابه در دنيا اجرا شده در اين طرح به کار گرفته شده است.

همچنين رييس جمهور در حاشيه افتتاح فاز نخست يكي از پيشرفته‌ترين و بزرگترين واحدهاي توليد آهن اسفنجي جهان در مجتمع فولاد مباركه اصفهان، از نمايشگاه دائمي بومي سازي و ساخت قطعات يدکي داخلي شرکت فولاد مبارکه اصفهان نيز بازديد و از نزديک در جريان توانمنديهاي متخصصان و مهندسان کشورمان قرار گرفت.

/ش3

برچسب ها: دولت ، افتتاح ، آهن اسفنجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار