سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فناوری و نوآوری معاونت فناوری ریاست جمهوری؛

فراهم سازی زیرساخت مناسب برای توسعه صنعت هوا و فضا

با توجه به ساخت 2 آزمایشگاه منحصر به فرد هم اکنون شاهد فراهم سازی زیرساخت مناسب در جهت توسعه صنعت هوا و فضا هستیم.

مجتبی خیام نکویی معاون فناوری و نو آوری معاونت فناوری ریاست جمهوری درگفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از اهدافی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طریق ایجاد ستاد فناوری حاصل شده که محصول همکاری هوا و فضا و دانشگاه تربیت مدرس است ایجاد یک زیر ساخت خوب برای توسعه صنعت هوا و فضا است.
 وی افزود: افتتاح 2 آزمایشگاه، سرد انژکتور و میکرو موتور سوخت که 2 آزمایشگاه کلیدی در حوزه صنعت است خوشبختانه با حمایت های ستاد هوا فضا معاونت فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته است.
 وی اظهارداشت: این محصول ناشی از فعالیت 36 دانشوی ارشد و دکتری دانشگاه تربیت مدرس، 105 مقاله کنفرانس و 10 پتنت داخلی و خارجی است امروز در دانشگاه تربیت مدرس افتتاح شد.
خیام نکویی تصریح کرد: با توجه به افتتاح این 2 آزمایشگاه که کاملا توسط محققان و اساتید ایرانی ساخته شده است به طور قطع در آینده نزدیک شاهد رشد صنعت هوا و فضا با توجه به پروژه های تعریف شده وجهت دارد در سند توسعه هوافضای کشور هستیم.

*بومی شدن دانش ساخت این 2 آزماشگاه منحصر به فرد ترین ویژگی آن محسوب می شود
خیام نکوئی در ادامه گفت: البته آزمایشگاههای دیگر نیز در کشور وجود دارد ولی این آزمایشگاه توسط اساتید و دانشجویان ایرانی طراحی شده که منحصر به فرد ترین ویژگی محسوب می شود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر هزینه ساخت این آزمایشگاه تصريح كرد: 100 میلیون تومان برای راه اندازی این آزمایشگاه ها در دانشگاه تربیت مدرس هزینه شده است، که اگر قرار بود از خارج تهیه شود 500 هزار دلار تنها برای بخشی از این هزینه ها جدای از تحریم باید هزینه می شد.
وی خاطر نشان کرد: بومی بودن این دانش و در امتیاز قرار گرفتن آن توسط دانشجویان و اساتید و فراهم سازی امکان توسعه آن از جمله ویژگی های منحصر به فرد این آزمایشگاه ها است./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.