سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویت گردشگری گامی موثر برای خنثی کردن تبلیغات منفی دشمنان کشور/ شناسایی 10 بازار جدید برای توسعه گردشگری

گردشگري بهترين و مهمترين ديپلماسي عمومي در کشور است همانگونه که در جبهه‌ها سنگر‌ها را فتح کرديم امروز نيز در جبهه جنگ نرم با تقويت گردشگري مي‌توان سنگر‌هاي مهم را فتح کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد ايماني خوشخو، رئيس دانشگاه علم و فرهنگ و مديرعامل انجمن علمي گردشگري کشور با بيان اين که يکي از بهترين اهرم‌هاي رفع فشارهاي تبليغاتي عليه ايران گسترش و تقويت گردشگري است، افزود: صاحبنظران معتقدند سه موضوع ورزش، هنر و گردشگري مي‌تواند به ما در برون‌رفت از مشکلات و تبليغات منفي عليه ايران کمک کند.

وي ادامه داد: اين سه موضوع بدون دخالت مستقيم دولت مي‌تواند صورت گيرد و در اين سه موضوع آنچه که اهميت دارد ارتباط مردم با يکديگر است.

خوشخو اضافه کرد: انجمن علمي گردشگري بر اساس شرح وظيفه‌اي که براي آن تعيين شده است آمادگي کامل براي همکاري با سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري را دارد.

****** حميدرضا ضرغام استاد دانشگاه، با بيان اين که براي جمهوري اسلامي ايران گردشگري بيشترين مزيت را دارد گفت: هيچ موضوعي به اندازه گردشگري نمي‌تواند تاثيرات مثبت براي ايران داشته باشد.

وي با بيان اين که بايد به اين باور برسيم که وارد يک دوران جديدي از گردشگري شده‌ايم افزود: خوشبختانه در حال حاضر شاهد ورود نيروهاي متخصص و تحصيل‌کرده در حوزه گردشگري کشور هستيم که در گذشته از فقدان اين نيروها رنج مي‌برديم.

وي همچنين با اشاره به صنايع دستي ايران خاطر نشان کرد: صنايع دستي ايران در جهان سرآمد است و از اين ظرفيت نيز مي‌توان در توسعه گردشگري استفاده کرد.

***** علي‌اکبر غمخوار عضو هيات مديره انجمن خدمات مسافرتي استان تهران نيز با تقدير از معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري بابت تشکيل اين شورا گفت: يکي از مهمترين راهکارهاي رفع و خنثي کردن تبليغات منفي عليه جمهوري اسلامي ايران تقويت گردشگري است.

وي با بيان اين که گردشگري بهترين و مهمترين ديپلماسي عمومي به حساب مي‌آيد افزود: همانگونه که در جبهه‌ها سنگر‌ها را فتح کرديم امروز نيز در جبهه جنگ نرم با تقويت گردشگري مي‌توان سنگر‌هاي مهم را فتح کرد.

وي با بيان اين که به گردشگران در هنگام ورود به کشور پرسشنامه مي‌دهيم خاطر نشان کرد: تمامي اين افراد نظرشان نسبت به ايران در هنگام خروج نسبت به قبل از ورود به کشور 180 درجه تغيير کرده است.

وي با بيان اين که به گفته برخي از گردشگران خارجي ايران واقعا ايران است افزود: خوشبختانه مهمان‌نوازي و خونگرمي ايرانيان در دنيا بي‌نظير است.

وي با بيان اين که در حال حاضر حدود 300 ميليون شيعه در دنيا زندگي مي‌کنند افزود: بايد در جذب گردشگران خارجي بيشتر تمرکزمان بر روي جذب گردشگران مذهبي از جمله شيعيان کشورهاي مختلف دنيا باشد.

***** احمد روستا استاد دانشگاه و صاحبنظر در حوزه بازاريابي و تبليغات نيز با اشاره به قابليت‌هاي بسيار بالاي ايران در حوزه گردشگري گفت: مهم اين است که با توجه به جذابيت‌ها و قابليت‌هاي فراوان گردشگري بتوانيم در جذب گردشگر خارجي موفق عمل کنيم.

وي با تاکيد بر شکل‌گيري نظام حرفه‌اي در حوزه تبليغات و بازاريابي خاطر نشان کرد: در کنار شکل‌گيري اين نظام حرفه‌اي بايد سرمايه‌گذاري و برنامه‌ريزي نيز به صورت جدي دنبال شود.

****** ابراهيم پورفرج رئيس جامعه تورگردانان ايران نيز با اشاره به اقدامات مثبت سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري در حوزه گردشگري در طي ماه‌هاي گذشته بر لزوم حمايت اين سازمان از بخش خصوصي تاکيد کرد.

وي گفت: خوشبختانه در طول شش ماه اخير با حمايت‌هاي سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري موفق به تعريف 10 بازار جديد شده‌ايم که البته در کنار تعريف اين 10 بازار جديد بازارهاي سنتي را نيز حفظ کرده‌ايم.

وي گفت: از اين 10 بازار 5 بازار را تاکنون راه‌اندازي کرده‌ايم که يکي از مهمترين بازارهاي ما کشور چين است.

وي خاطر نشان کرد: تا دو هفته آينده در شبکه 9 cctv (يکي از شبکه‌هاي تلويزيوني کشور چين) جاذبه‌هاي ايران در يک برنامه تلويزيوني معرفي خواهد شد.

وي با بيان اين که مالزي يکي ديگر از بازارهاي تعريف شده بخش خصوصي است خاطر نشان کرد: بزودي خبرنگاراني از هند و روسيه نيز به ايران سفر خواهند کرد.

پورفرج ادامه داد: تاکنون 26 نمايشگاه بين‌المللي را به سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري معرفي کرده‌ايم که از اين تعداد 16 نمايشگاه به عنوان اولويت اول و 10 نمايشگاه به عنوان اولويت دوم مشخص شده‌اند.

***** سرهنگ اردلان از پليس گذرنامه و مهاجرت نيز در سخناني بر آمادگي کامل پليس گذرنامه و مهاجرت براي همکاري با بخش گردشگري تاکيد کرد.

وي گفت:‌با توجه به اين که پليس گذرنامه و مهاجرت در آغاز و پايان سفر يک گردشگر خارجي قرار دارد نقش بسزايي در تامين امنيت و برنامه‌ريزي براي ورود و خروج يک گردشگر خارجي دارد.

وي افزود: در همين رابطه براي تسهيل در برنامه‌ريزي‌ها براي گردشگران خارجي از نيروهاي متخصص و آشنا به زبان‌هاي خارجي استفاده مي‌شود.

**** علي رحيم‌پور استاد دانشگاه و معاون پژوهشگاه گردشگري کشور نيز با ابراز خرسندي از تشکيل اين شورا بر ضرورت حضور بخش خصوصي و فعاليت‌هاي اين بخش در حوزه گردشگري تاکيد کرد.

وي با بيان اين که بايد آژانس‌هاي گردشگري را براي ورود گردشگران خارجي به کشور دخالت داد افزود: در کشورهاي مختلف دنيا فعاليت بخش خصوصي در جذب گردشگران خارجي موثر بوده است.

وي افزود: چهار اقدام مهم از جمله تسهيلات رواديدي در ورودي و خروجي، ارائه تسهيلات و ايجاد بستر مناسب براي سرمايه‌گذاران، ارتقاي کيفيت خدمات گردشگري و تشکيل رايزني‌هاي مرتبط با حوزه گردشگري در سفارتخانه‌هاي خارج از کشور مي‌تواند به جذب هر چه بيشتر گردشگر خارجي کمک کند. رضا خداکرمي از مسوولان هواپيمايي کشوري نيز با اشاره به اهميت تشکيل اين شوراي مشورتي بر همکاري‌هاي هر چه بيشتر هواپيمايي کشوري با سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري تاکيد کرد.

وي با ارائه گزارشي از خدمات هواپيمايي کشوري به گردشگران خارجي افزود: تا سال 88، هزار و 200 صندلي در هفته به پروازهاي گردشگران عراقي به ايران اختصاص داشت که اين تعداد صندلي در سال 89 به 2 هزار و 400 صندلي افزايش يافت.

وي گفت: خوشبختانه در ارديبهشت امسال موفق به انجام 35 پرواز در هفته به نجف و 25 پرواز در هفته به بغداد شديم.

*****محمدشريف روحاني دبير کانون سراسري انجمن‌هاي دفاتر خدمات گردشگري و مسافرتي با بيان اين که دفاتر خدمات گردشگري نقش مهمي در جذب گردشگران خارجي دارند بر همکاري دفاتر خدمات گردشگري با معاونت گردشگري کشور تاکيد کرد.

وي در عين حال از معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري خواست حمايت‌ها از دفاتر خدمات گردشگري افزايش يابد.

**** خسرو ايران‌پوردبير جامعه هتلداران کشور نيز با بيان اين که گردشگري بايد به عنوان يک محصول تعريف شود بر گسترش و تقويت زيرساخت‌هاي گردشگري در کشور تاکيد کرد.

وي ارائه تسهيلات مناسب به آژانس‌هاي خدمات گردشگري و نيز حمايت از بخش خصوصي را دو راهکار مهم براي توسعه گردشگري خواند.
وي همچنين خواستار تبيين چشم‌انداز گردشگري کشور شد./ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.