سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوت اعتراض توليدكنندگان به نرخ سود سپرده‎هاي بانكي

رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران گفت: 25 تيرماه سال جاري به علامت اعتراض به افزايش نرخ سود سپرده هاي بانكي سوت تمامي كارخانجات در سراسر ايران به صدا درمي آيد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، هادي غنيمي فرد رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران با بيان مطلب بالا گفت: روز 25 تيرماه سال جاري ساعت 10:30 صبح به مدت يك دقيقه كليه كارخانجات كشور به علامت اعتراض به تصميم شوراي پول و اعتبار نسبت به افزايش سود سپرده هاي بانكي از 11 درصد به 21 درصد سوت واحدهاي توليدي خود را به صدا درمي آورند.
وي افزود: 15 روز بعد اگر چنانچه ترتيب عملي براي كاهش نرخ سود سپرده هاي بانكي از سوي شوراي پول و اعتبار و بانك مركزي صورت نگيرد تمامي واحدهاي توليدي و كارخانجات صنعتي ايران مقابله جدي با شرايط موجود خواهند كرد.
غنيمي فرد با بيان اينكه افزايش نرخ سود سپرده هاي بانكي توسط ارگان هايي چون شوراي پول و اعتبار و نيز بانك ها آب را به آسياب دشمن ريخته است اظهار داشت: با به وجود آمدن چنين شرايطي توليد و كار صنعتي مقرون به صرفه نخواهد بود و مردم و سرمايه گذاران حاضر نيستند كه سرمايه هاي خود را در مسير توليد و كار به جريان بيندازند.
وي ادامه داد: اگر نرخ سود سپرده هاي بانكي پايين نيايد روزبه روز بر تعداد واحدهاي توليدي صنعتي ورشكسته اضافه مي شود.
غنيمي فرد همچنين خواستار پايين آمدن نرخ ارز به قيمت 600 تومان شد و گفت: پايين آمدن نرخ ارز موجب كاهش قيمت تمام شده محصولات صنعتي ايران مي شود كه مواد اوليه خود را از خارج وارد مي كنند.
وي در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبني بر اينكه كساني از توليدكنندگان و صنعتگران با دريافت ارز با نرخ 1226 اين ارز را با قيمتي بالاتر در بازار آزاد به فروش مي رسانند اظهار داشت: من اين مسئله را به هيچ وجه تاييد نمي كنم و در صورت مشاهده چنين افرادي سر آنها را از بدنشان جدا مي كنم./عب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.