سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در محدوده مرکز بهداشت جنوب تهران؛

آموزش مراقبت شخصی ذبح دام ها به کشتارگاه ها داده شد

براي پیشگیری قصابان از ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، آموزش مراقبت شخصی ذبح دام ها به کشتارگاه ها داده شد.

دکتر مژگان عمرالعلایی، کارشناس مسئول واحد پیشگیری و مراقبت از بیماریهای مرکز بهداشت جنوب تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در محدوده مرکز بهداشت جنوب تهران برای چند کشتارگاه در مورد مراقبت شخصی ذبح دامها به قصابان آموزش داده شد.

وی گفت: این آموزش ها شامل استفاده از لباس مخصوص ، ماسک، عینک است. اگر قصابان در ناحیه ای از پوست دچار زخم هستند نباید آلوده به خون شود و اینکه لاشه حیوان را تا 24 ساعت در یخچال نگهداری کنند و بعد به دست مردم برسانند، این عامل باعث می شود که ویروس تب کریکه کنگو اگر در لاشه گوسفند موجود باشد از بین برود.

*همایش بیماریهای مشترک انسان و دام برگزار شد

دبیر علمی همایش بیماریهای مشترک انسان و دام با تاکید بر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و سالک در ادامه افزود: امروز این همایش یک روزه با هدف آگاهی و اطلاع رسانی به پزشکان، پرستاران و پرسنل خدمات بهداشتی درمانی با تاکید بر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و بیماری سالک برگزار شد.

وی گفت: اهمیت بیماریها، آشنایی با نحوه سرایت، نحوه درمان و نظام مراقبت بیماریهایی که در این مورد اعمال می شود از محورهای مورد بحث در این همایش است.

عمرالعلایی اظهار کرد: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بیماری ویروسی بود و جزو بیماریهای مشترک انسان و حیوان است.

دبیر علمی این همایش عنوان کرد: این بیماری چندین سال است که دیده شده و امسال به دلیل ابتلای کادر بیمارستان این بیماری بیشتر خبر ساز شده است آمار ابتلای آن نسبت به سالهای گذشته شیوع بیشتری نداشته است./ح          

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.