سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به منظور پيشگيري از گرمازدگي؛

براي مصرف آب منتظر تشنه شدن نباشيد

به منظور پيشگيري از گرمازدگي در تابستان براي مصرف آب منتظر تشنه شدن نباشيد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ آرزو دهقاني، كارشناس آموزشي اداره پيشگيري از حوادث اورژانس كشور با اشاره به اين كه نوع درمان گرمازدگي به شدت علائم بستگي دارد،‌ اظهار داشت: افراد براي پيشگيري از گرمازدگي و هنگامي كه براي مدت طولاني در محيط گرم قرار مي گيرند، بهتر است مايعات كافي بنوشند و قبل، حين و بعد از ورزش مايعات را فراموش نكنند.

وي افزود: در فصل تابستان نبايد براي مصرف آب، منتظر تشنه شدن شد و در مواقع تعريق شديد نوشيدن آب بيش از حد نياز توصيه مي شود.

به گفته دهقاني، استراحت در ساعات گرم روز و محدود كردن ساعات قرارگيري در معرض آفتاب بهترين راهكار براي جلوگيري از گرمازدگي است.

كارشناس اداره پيشگيري از حوادث وزارت بهداشت گفت: افراد زماني كه در بيرون منزل هستند از كلاه هاي نقاب دار با لبه پهن استفاده كنند و در هواي گرم لباس هاي نازك، نرم و روشن بپوشند همچنين لباس هاي پنبه ای براي فصل گرما بهترين نوع لباس هستند چون هم هوا از بين منافذ آن مي گذرد و هم عرق بدن مي تواند تبخير شود.

وي ادامه داد: افراد در منزل پنجره ها را باز و يا از تهويه هوا استفاده كنند و بهتر است در هواي گرم غذاي كم و سبك بخورند.

دهقاني با اشاره به اين كه در بين روز و در مواقعي كه هوا گرم و مرطوب است، نبايد ورزش سنگين انجام داد،‌ گفت: در صورت اجبار به ورزش در هواي گرم، اين كار بايد با نرمش آغاز شود تا بدن با هواي گرم سازگار شده و حتي الامكان در صبح يا عصر كه هوا خنك تر است ورزش انجام شود.

كارشناس اداره پيشگيري از حوادث وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: افرادي كه دارو مصرف مي كنند بايد با پزشك خود در مورد داروهاي مصرفي مشورت كنند تا مصرف اين داروها در تنظيم دماي بدن اختلال ايجاد نكند./ح
برچسب ها: گرمازدگی ، آب ، تشنگی ، آفتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.