سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

برخورد متعصبانه با فلسفه به ‌دور از فرهنگ قرآنی است

آیت الله مصباح یزدی بهترين الگو براي بهره‌مندي از فلسفه را قرآن و اهل بيت(ع) دانست و گفت: برخورد متعصبانه با فلسفه، به‌دور از فرهنگ قرآن و سيره اهل بيت(ع) است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، وی در ديدار اعضاي هيئت رئيسه مجمع عالی حكمت اسلامي،‌ با بيان اين‌كه مسئله فلسفه در اسلام و تشيع مسئله‌اي كمابيش جنجالي بوده است،‌اظهار داشت: درمقام بررسي جايگاه فلسفه، سؤالاتي مطرح است/ كه چرا فلسفه چنين ويژگي پيدا كرده و بايد آسيب‌شناسي شود كه چه عاملي سبب چنين سؤء تفاهمي شده و چه كار بايد کرد تا فلسفه جايگاه اصلي خود را پيدا كند.

آیت الله مصباح یزدی افزود: موضوع ديگر اين است كه ارتباط ميان فلسفه و علوم انساني چيست و فلسفه تا چه اندازه مي تواند در اسلامي‌سازي علوم انساني نقش ايفا كند؟

وی ادامه داد: اگر بناست، فلسفه نقش خود را در مقابله با علوم انساني موجود و طراحي علوم انساني مطلوب، ايفا كند، آيا همين فلسفه امروز كافي است يا بايد در فلسفه نيز تحول و تكامل ايجاد شود؟!

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی قم با بیان اینکه فلسفه اسلامي با گرايشات مختلف و زحماتي كه بزرگان كشيده‌اند،‌ اين پتانسيل را دارد كه به همه اين سؤالات پاسخ دهد، تاکید کرد: این مجمع به عنوان متولي اين امر، بايد در اين مسير تمام سعي و تلاش خود را به كار گيرد.

آيت الله مصباح یزدی، تصریح کرد:‌ بايد با ديد منطقي به مطالب و شبهات غرب ، گوش داد و آنها را با نگاه عميق علمي مورد نقد و بررسي قرار داد تا روز به‌روز بر گسترش و شكوفايي فلسفه اسلامی افزوده شود./س

برچسب ها: قم ، فلسفه ، مصباح ، علوم انسانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.