سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس کميته مبارزه با شکنجه در بحرين:

سران آل خليفه بايد مجازات شوند

رئيس کميته مبارزه با شکنجه در بحرين با بيان اينکه رژيم آل خليفه در بحرين بايد به علت اقدامات وحشيانه عليه مردم مجازات شود تصريح کرد آمريکا، انگليس و رژيم صهيونيستي از رژيم ها و حاميان ديکتاتوري و رژيم هاي استبدادي حمايت مي کنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه تلويزيوني العالم ؛ رودني شکسپير در گفتگو با اين شبكه درباره سکوت جامعه بين الملل در برابر سرکوب و شکنجه مردم بحرين گفت طي اين هفته رشيد آل خليفه سازمان دهنده شکنجه عليه مردم بحرين در لندن حضور داشت.

 دولت انگليس به مناسبت بازي هاي المپيک به گرمي از او استقبال کرد. شاهزاده ناصر بن حمد آل خليفه نيز به لندن سفر خواهد کرد. او نيز عامل شکنجه در بحرين است. ما در لندن از او بسيار بد استقبال خواهيم کرد.

وي گفت جرج گالوي عضو مجلس عوام انگليس وعده داده است او را بازداشت کند. بسياري از وکلا نيز حاضر خواهند بود. تظاهراتي براي اخراج او برگزار نخواهد شد بلکه ما از طريق يکي از نمايندگان به او دست خواهيم يافت و او را بازداشت خواهيم کرد.

شکسپير تصريح کرد اقدام مقام هاي بحرين در ادامه دادن به شکنجه معترضان هيچ برآيندي نخواهد داشت. ما از کساني که شکنجه مي شوند حمايت مي کنيم.

وي خاطرنشان کرد سازمان ملل با صدور بيانيه اي نقض حقوق بشر را محکوم کرد، اما انگليس و آمريکا از امضاي اين بيانيه خودداري کردند. انگليس و آمريکا از ناقضان حقوق بشر، شکنجه گران، جلادان و مخالفان دمکراسي حمايت مي کنند.
رئيس کميته مبارزه با شکنجه در بحرين افزود انگليس، آمريکا و رژيم اسرائيل از عامل سرکوبگري ها و رفتارهاي غير دمکراتيک در منطقه خاورميانه حمايت مي کنند.

رودني شکسپير افزود در کشورهايي مانند مصر و عربستان ميليون ها نفر از اهل تسنن خواهان دمکراسي هستند. در بحرين نيز افراد زيادي خواهان دمکراسي اند. بحرين کشور کوچکي است، اما هزاران نفر از اهل تسنن در آنجا حضور دارند که خواهان دمکراسي اند.

شخصيت هايي از اهل تسنن در آنجا به شدت شکنجه شده اند، به اين علت که خواهان دمکراسي اند. آل خليفه مي خواهد به جهان بگويد که در بحرين با شيعيان مبارزه مي کند اين در حالي است که شعيان و سني ها خواهان دمکراسي در اين کشور هستند.

وي گفت شيعيان و اهل تسنن در خاورميانه بايد براي رسيدن به دمکراسي مبارزه کنند. در بحرين مسئله طايفه گري مطرح نيست بلکه مسئله به حقوق بشر و دمکراسي مربوط مي شود.

رودني شکسپير در ادامه تصريح کرد پزشکان و پرستاران که براي رسيدگي به مجروحان و بيماران سوگند ياد کرده اند در بحرين بازداشت شدند. آل خليفه آنها را بازداشت و شکنجه کرد به اين علت که مجروحان را درمان کرده بودند. سعيد السماهيجي از جمله اين پزشکان بود. او از چند روز پيش اعتصاب غذا کرده است. من به او مي گويم که ما از او حمايت مي کنيم. آنچه درباره او روي مي دهد نشان دهنده بيزاري از جلادان آل خليفه در بحرين است.

رئيس کميته مبارزه با شکنجه در بحرين درباره اينکه چرا پرونده جنايي براي آل خليفه در دادگاه هاي بين المللي باز نمي شود گفت تاکنون، طرح پرونده آل خليفه در دادگاه هاي جنايي بين المللي محال است زيرا آمريکا و انگليس بايد با اين موضوع موافقت کنند.

وي گفت بهار عربي ادامه دارد و دمکراسي در منطقه خاورميانه حاکم خواهد شد. در آينده نزديک سازمان ملل، آمريکا و انگليس متوجه خواهند شد که بايد در بهار عربي از دمکراسي حمايت کنند. سران آل خليفه درخواهند يافت که بازداشت و به دادگاه جنايي بين المللي تحويل داده و به زندان ابد محکوم خواهند شد.

رودني شکسپير تصريح کرد من از زنان عرب و مسلمان مي خواهم براي احترام به حقوق بشر به پا خيزند. آمريکا، انگليس و رژيم صهيونيستي از اخلاق و قانون حمايت نمي کنند. از اين رو، بايد مبارزه کنيم. مردم منبع قدرت اند. ملت ها بايد عليه رژيم هاي استبدادي مورد تنفر که از صهيونيسم و امپراتوري آمريکا حمايت مي کنند به پا خيزند.

برچسب ها: آل خلیفه ، بحرین ، شکنجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.