سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همه بيمارستان‌هاي كشور مدرك ملي اعتبار بخشي دريافت مي كنند

نائب رئيس نخستين كنگره بين‌المللي اعتباربخشي با اشاره به پياده سازي برنامه اعتبار بخشي از پايان امسال در كشور گفت: همه بيمارستانها ي كشور از پايان امسال مدرك معتبر اعتبار بخشي ملي دريافت مي كنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دكتر سيدمحمدصادق مهدوي با تاكيد بر ضرورت آموزش در خصوص اعتباربخشي مراكز درماني اظهار كرد: استانداردهاي اعتباربخشي بايد به لحاظ علمي، فرهنگي و رفتاري آموزش داده شوند تا با كاهش ميزان خطا و اشتباه كيفيت درمان افزايش يابد.  
 
وي با بيان اين‌كه اين اعتباربخشي همه فاكتورها اعم از درماني، مديريتي، مراقبتي، مالي، نرم‌افزاري، تجهيزات پزشكي و... شامل مي‌شود،  ادامه داد:تعيين استانداردها براي اعتباربخشي بيمارستاني از دولت نهم آغاز شد و از پايان امسال پياده‌سازي مي‌شود.  
 
نائب رئيس نخستين كنگره بين‌المللي اعتباربخشي افزود: از سال 1951 در دنيا براي افزايش كيفيت خدمات بيمارستاني مدلي در آمريكا و كانادا تحت عنوان"اعتباربخشي بيمارستاني" پياده‌سازي شد كه پس از آن در 3 تا 4 كشور ديگر نيز اجرا شد.
دكتر مهدوي گفت: اين مدل تا سال 1990 براي حدود 40 سال فقط در چند كشور جهان اجرا شد  و از سال 1990 نيز با تغيير سياست‌هاي برخي كشورها ميزان خطاهاي پزشكي، پرستاري و بيمارستاني مشخص شد از اين‌رو در صدد پياده‌سازي مدل اعتباربخشي در بيمارستان‌ها برآمدند.  
 
وي با اشاره به پياده‌سازي اعتباربخشي بيمارستاني با استفاده از چك ليست‌ها و ... براي كاهش ميزان خطاهاي بيمارستاني ادامه داد: بدين ترتيب از سال 1990 موج جديد گرايش به پياده‌سازي اعتباربخشي در دنيا آغاز شد و در ايران نيز هم‌اكنون استانداردهاي آن نوشته و از پايان امسال پياده‌سازي مي‌شود.  
 
نائب رئيس نخستين كنگره بين‌المللي اعتباربخشي با اشاره به اجباري شدن اعتباربخشي براي همه بيمارستان‌هاي كشور افزود: البته در برخي كشورها مراكز درماني مدرك بين‌المللي اعتباربخشي را دارند.وكانادا و آمريكا به عنوان نخستين كشورها در دنيا مدل اعتباربخشي بيمارستاني را آغاز كردند سپس كشورهاي فرانسه، ژاپن، سنگاپور، هند، عربستان سعودي، مصرو لبنان نيز اين مدل را پياده كردند.  
 
وي هدف از برگزاري نخستين كنگره بين‌المللي اعتباربخشي را آشنا كردن بيمارستان‌هاي كشور با مدل‌هاي مختلف اعتباربخشي جهان برشمرد و افزود: در اين كنگره با دعوت از اساتيدي از كشورهاي هند، لبنان و امريكا بيمارستان‌ها و مراكز درماني با تجارب آنها در خصوص اعتباربخشي بيمارستاني آشنا مي‌شوند.  
 
براساس اين گزارش، نخستین کنگره بین‌المللی اعتباربخشی در حوزه بهداشت و درمان با حمایت بيش از چهل سازمان دولتي و تشکل‌های صنفی و علمی ایران، هند و لبنان، به ریاست دکتر علی اکبر ولایتی و با حضور سخنرانانی از کشورهای مختلف، 19 تیر در سالن همایش‌های رازی برگزار مي‌شود./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.