سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرهنگی وزیر علوم تحقیقات و فناوری؛

تلاش دانشگاه ها در حوزه فضای مجازی در جهت بیداری اسلامی

با توجه به تحولات بیداری اسلامی دانشگاه ها باید در حوزه فضای مجازی در این راستا تلاش بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران، غلامرضا خواجه سروی معاون فرهنگی وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در نشست خبری که در سالن این وزارتخانه برگزار شد طی سخنرانی گفت: با توجه به اینکه در روزهای آخر سال تحصیلی قرارداریم بحث اوقات فراغت دانشجویان از اهمیت زیادی برخودار است لذا اردوی جهادی برای مقاطع ارشد و دکتری در مناطق محروم از جمله افغانستان و عراق مد نظر است.
وی افزود: از انجمن های علمی باید به تدریج به سمت الگوی جهادی و برقراری آن سوق داده شوند.
خواجه سروی تصریح کرد: اوقات فراغت تنها در تابستان نیست اما با توجه به ظرفیت در دانشگاه ها صورت می گیرد.
وی به تحولات بیداری اسلامی در سطح دنیا اشاره کرد وگفت: با توجه به همزمانی با تحولات بیداری اسلامی در سطح دنیا اخیرا با معاونین فرهنگی دانشگاهی هماهنگ شده تا به سمت کمک به متفکران در این زمینه سوق داده شود. این موضوع به دلیل بعد جغرافیایی و با توجه به نشریات دانشگاهی باید در حوزه فضایی مجازی وارد شوند تا بتوانند تجربیات مفید کسب کنند قابل توجه است که امیدواریم حرکت سراسری در این زمینه صورت گیرد.
وی خاطر نشان کرد: یکی از اولویت ها در سال 91 جهت دادن تلاش های دانشگاهی در حوزه فضای مجازی در جهت بیداری اسلامی از طرف افراد نخبه است.

** لباس متحد الشکل وجود ندارد
خواجه سروی در ادامه در سفرهای دانشجویی اشاره کرد و گفت: سفر به سوریه به دلیل تحولات در این کشور تعطیل شده که در این راستا بلافاصله سفر به لبنان با هدف سفر فرهنگی آغاز شده همچنین سفرهای فرهنگی، علمی به سایر کشورها همچون مالزی آغاز شده است.
وی افزود: سفر دانشگاهیان به خلیج فارس از جمله قشم، تنب بزرگ و تنب کوچک و ابوموسی از دیروز آغاز شده بود که تنها در دیروز 2200 نفر ثبت نام کرده اند همچنین سفر به مشهد، شیراز و قم که در برنامه پنجم به قطب زیارت اعلام شده بود نیز همچنان ادامه دارد که در کنار آن سفر به عتبات نیز آغاز شده است.
خواجه سروی درخصوص مبحث عفاف و حجاب که یکی از مباحث مهم امروزه به شمار می آید گفت: هم اکنون لباس متحدالشکل وجود ندارد و آنچه از قوانین برداشت می شود تنوع لباس با رعایت پوشش و آنچه عرف می پذیرد است.
 وی تصریح کرد: البته قانون در این حد اکتفا کرده اما وزارت علوم برای محقق شده طرح عفاف و حجاب اولا پوشش و حجاب خاص بدون در نظر گرفتن فصل خاصی را درنظر دارد.
خواجه سروی تصریح کرد: تأسیس دانشگاه دخترانه و پردیس دختران یکی از این راه ها در این راستا است که البته در تلاش هستیم باهمکاری کمیسیون آموزش و مجلس بحث ازدواج دانشجویی را قوی تر اجرا کنیم.

 اجرای مقررات شورای انقلاب فرهنگی با رویکرد ایجابی
خواجه سروی در ادامه گفت: امیدواریم درمجلس دوم بحث ازدواج پایدار که همراه با اشتغال بوده هر چه سریعتر انجام شود که در این راستا صندوق رفاه در نظر دارد تسهیلاتی به دانشجویان در این راستا ارائه دهد.
وی افزود: سیاست وزارت علوم اجرای مقررات شورای انقلاب فرهنگی نه کم و نه زیاد با رویکرد ایجابی است که البته این امر با سعه صدر به تدریج در طول یک سال خواجه سروی در ادامه به طراحی لباس و اولین نمایشگاه مد و لباس دانشگاهی در تهران است که در زمینه مد و لباس باید بیان کنیم برخی از دانشگاه ها از جمله جهاد دانشگاهی، الزهرا تخصص دارند./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.