باتوجه به مبادلات تجاری بین ایران و چین، تحصیل دانشجویان در رشته زبان چینی ضرورت دارد.

قدیمی، مدیر کل آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: در بحث آمایش آموزش عالی به این جمع بندی رسیده ایم که حدود 80 درصد جمعیت کشور یعنی 4/2  میلیونی کشور در 20 درصد رشته ها مشغول به تحصیل هستند که این رشته ها عبارتند از حسابداری، مدیریت، حقوق، روانشناسی، مکانیک، عمران و کامپیوتر بوده است.

وی افزود: این در حالی است که در حدود 80 درصد رشته های دانشگاهی عملا تعداد دانشجویان با 20 درصد می رسد که از جمله این رشته ها رشته زبان چینی است.

قدیمی تصریح کرد: امروز تعداد دانشجویان زبان انگلیسی حدود 90 هزار در کل آموزش عالی است که در مقاطع مختلف و در زیر نظام های مختلف مشغول به تحصیل هستند.

وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که طی بررسی های صورت گرفته مبادلات ما به کل کشورهای انگلیسی زبان در مقایسه با مبادلاتی که فقط تجاری بوده و با کشور چین انجام شده اصلا منطقی نیست.

* تعداد دانشجویان در رشته زبان چینی بسیار پایین است

قدیمی در ادامه گفت: تعداد دانشجویان در رشته زبان چینی در کشور بسیار پائین است و این در حالی است که با توجه به مبادلات صورت گرفته با این کشور اصلا کافی نیست.

وی افزود: موضوع تاسیس رشته ها به این صورت بوده که عملا دانشگاه های اصفهان، شیراز، تهران و شهید بهشتی این دوره ها را داشتند به این ترتیب ارائه این دوره های در این چنین رشته ها ضرورت دارد./ح
برچسب ها: دانشجو ، زبان چینی ، تحصیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار