سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كاهش مرگ بر اثر سوختگي و مسمومیت با گاز

در فروردين و ارديبهشت سال جاري 371 نفر بر اثر سوختگي و 129 نفر بر اثر مسموميت با گاز منوكسيدكربن در كشور جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، آمار مرگ و مير ناشي از سوختگي در دو ماهه اول امسال در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه تعداد فوتي‌هاي ناشي از سوختگي 394 نفر بود، 5.8 درصد كاهش يافته است. فوتي هاي مسمموميت با گاز منوكسيد كربن نيز در مقايسه با دو ماهه سال گذشته 11.6 درصد كمتر شده‌است.
 
از كل فوت شدگان براثر سوختگي در دو ماهه اول امسال 193 نفر زن و 178 نفر مرد بودند. همچنين 196 نفر از اين فوت شدگان در فروردين ماه و 175 نفر ديگر در ارديبهشت ماه جان باخته‌اند.
 
بر اساس اين آمار در اين مدت به ترتيب استان‌هاي اصفهان با 48 مورد، تهران 47 مورد و خوزستان با 45  مورد بيشترين مرگ ناشي از سوختگي را داشته‌اند، اين در حالي است كه در همين مدت استان هاي خراسان شمالي و كهگيلويه و بويراحمد هيچ مورد مرگ ناشي از سوختگي نداشته‌اند.
 
اين گزارش مي افزايد: از كل فوت شدگان ناشي از مسموميت با گاز منوكسيدكربن در دو ماهه اول امسال كه 85 نفر آنان در فروردين و 61 نفر در ارديبهشت جان باخته‌اند، 93 نفر مرد و 36 نفر زن بودند.
 
گفتني است: در دو ماهه نخست سال استان هاي تهران(34 نفر)، اصفهان(13 نفر) و خراسان رضوي(12 نفر) بيشترين مرگ ناشي از مسموميت با گاز را به خود اختصاص دادند./عط
برچسب ها: مسمومیت ، سوختگی ، فوتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.