سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون رييس جمهور تشريح كرد

نظر محيط زيست درباره احداث جاده در جنگل ابر

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مسیر عریض در جاده جنگل ابر با هدف پاسخگویی به نیاز اهالی منطقه كه جاده درجه دو روستایی است، احداث می شود و جاده درجه دو روستایی نیازی به ارزیابی زیست محیطی ندارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌ محمدی زاده با بیان اینکه در ابتدا گزینه ای که برای احداث این مسیر از سوی وزارت راه و شهرسازی وقت پیشنهاد شد به دلایل زیست محیطی مورد مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت، گفت: در آن طرح صدور 24 کیلومتر از مسیر جاده از مناطق جنگلی عبور می کرد و به دنبال آن اثرات مخربی بر محیط زیست ایجاد می شد از این رو سازمان محیط زیست با آن مخالفت کرد و قرار شد طرح دیگری که حداقل تخریب را به دنبال دارد اجرا شود.
وی با بیان اینکه نظر سازمان محیط زیست مبنی بر احداث جاده غیر منتظره تغییر نکرده است تصریح کرد: حدود 1/5 سال گذشته مجوز داده شد که مسیر جاده باید در جاده قبلی که یک جاده درجه دو و دسترسی روستایی است احداث شود.
وی ادامه داد: گونه های ژنتیکی با ارزش در فاصله 7 و 9 کیلومتری مسیر جاده وجود دارد و هیچ گونه مجوزی برای تخریب زیستگاه وجود ندارد.
محمدی زاده گفت: مسیر جاده یک مسیر 3200 متری است که به جاده فعلی وصل می شود و 463 متر اراضی ملی است که در اختیار سازمان جنگلها و مراتع است و مابقی که مستثنیات مربوط به عشایر است.
وی با اشاره به اینکه عرض جاده جنگل ابر 5 متر است، افزود: مسیر جاده دارای دو شاخه 75 سانتی متری است و فقط 32 درخت قطع می شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه مسیر جدید با وساطت استانداری، وزارت راه و شهرسازی و کار مشترک سازمان جنگلها و مراتع و سازمان محیط زیست استان گلستان،‌کمترین تخریب را دارد خاطر نشان کرد: کل مسیر جاده تحت نظارت سازمان جنگلها و مراتع است ولی سازمان محیط زیست از این سازمان حمایت می کند و اصلا هم موافق قطع درخت هم نیستیم./ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.