سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

تولید سالانه 19 هزار تن محصولات باغی در کشت و صنعت مغان

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان گفت: سالانه 19 هزار تن محصولات باغی با 70 درصد ظرفیت تولید در کشت و صنعت مغان عمل‌آوری می‌شود.

صمد مغانی امروز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل افزود: مساحت کل باغات میوه کشت و صنعت 2 هزار و 600 هکتار است که از کل این مساحت با 70 درصد ظرفیت تولید بالغ بر 19 هزار تن محصول تولید می‌شود.

وی 11 نوع میوه در 136 رقم را جزو محصولات باغی این شرکت اعلام کرد و گفت: هلو،‌ شلیل، آلو، آلبالو، گیلاس، زرد‌آلو، گوجه سبز، بادام درختی، سیب، زیتون و فندق از جمله محصولاتی است که در این بنگاه بزرگ اقتصادی تولید می‌شود.

مغانی با اشاره به اینکه سیستم آبیاری در این باغات به صورت قطره‌ای است، افزود: صنایع و تاسیسات وابسته بخش باغبانی کشت و صنعت مغان شامل کارگاه تزریق پلاستیک با تولید جعبه‌های پلاستیکی، کارخانه تولید آبمیوه با سه خط تولید و سرد‌خانه آمونیاکی آن به ظرفیت 5 هزار تن با هدف نگهداری میوه و سایر محصولات شرکت فعال است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان در ادامه گفت: توسعه و افزایش سطح باغات میوه با استفاده از ارقام پر‌محصول و اقتصادی در سطح 200 هکتار، توسعه نهالستان در حدود 30 هکتار و افزایش تولید نهال در خزانه و نهالستان باغات بالغ بر 50 درصد نسبت به پارسال سطح واکاری شده باغ در سال 90 در سطح مفید 5.31 هکتار، راه‌اندازی و بهره‌برداری از آزمایشگاه بیو‌تکنولوژی، تولید نهال از طریق کشت بافت، تعمیرات اساسی سیستم‌های کنترل مرکزی و ایستگاه‌های آبیاری تحت فشار، تهیه تجهیزات دنباله‌بند تراکتوری اعم از دیسک و سمپاش و احیای اراضی زه‌دار با احداث زهکش‌های زیر‌زمینی و رو‌باز در سطح 200 هکتار از جمله این اقدامات است./س 

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، محصولات ، باغی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.