سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

مهارت‌آموزی پایه اشتغال مولد است

فرماندار شهرستان کوثر گفت: مهارت‌آموزی در تمام زمینه‌های شغلی پایه و اساس اشتغال پایدار در جامعه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل  سعدالله رئیس‌ساداتی دیروز در جلسه کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان کوثر افزود: بسیاری از بیکاری و نبود فرصت‌های اشتغال برای جوانان و نوجوانان ما به دلیل نبود مهارت و تخصص شغلی است که تا این معضل برطرف نشود، نمی‌توان از اشتغال مولد سخنی به میان آورد.

وی از کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان بهترین مکان و فضا برای پرورش استعدادهای جوانان و فراگیری مهارت یاد کرد و گفت: برای تربیت نیروی انسانی ماهر بیش از گذشته به آموزش تخصصی نیاز داریم و جذب جوانان با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید بین خانواده‌ها و نهادهای فرهنگی، آموزشی ترویج شود.

رئیس ساداتی تهیه سند توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشور را یک گام رو به جلو در این زمینه توصیف کرد و افزود: با تهیه و تدوین این سند شاهد استقرار نظام مهارتی و فناوری هستیم تا یک توسعه همه‌جانبه و عدالت‌محورانه را در بخش مهارت و فناوری‌ها شاهد باشیم.

فرماندار کوثر همچنین در جلسه توسعه کشاورزی شهرستان کوثر یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر این شهرستان را توجه جدی به کارآمدی بخش کشاورزی توصیف کرد و گفت: 250 میلیون ریال اعتبار برای افزایش تولید محصولات باغی و زراعی در این شهرستان اختصاص یافته است.

رئیس‌ساداتی ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش تولید محصولات کشاورزی را مهم ارزیابی کرد و افزود: تعامل و همدلی مسئولان در اجرای طرح‌های بخش کشاورزی شرط تحقق اهداف این بخش است./س

برچسب ها: کوثر ، مهارت ، آموزی ، پایه ، اشتغال ، مولد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.