سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سویا، آناناس و سیب برای جذب آهن در سیستم گوارشی بهتر است

در مقاله ای تحت عنوان "نقش فاکتورهای فیزیولوژی درآنمی و تغذیه درمانی" که در دومین همایش کشوری هماتولوژی ارائه شد عنوان شد: سویا، آناناس و سیب برای جذب آهن در سیستم گوارشی بهتر است.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، کارشناس پژوهش مرکز تحقیقات الکتروفیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تشریح چکیده مقاله خود اظهار داشت: امروزه مکانیسم های فیزیولوژی و فرآیندهای بیوشیمایی در مباحث تغذیه ای کاربرد فراوان دارند و با توجه به آنها می توان بسیاری از بیماریها و اختلالات متابولیکی را از راه رژیم غذایی درمان کرد.
 
محمد توشیح افزود: به عنوان مثال، در بیماری کم خونی (آنمی) که فاکتورها و مکانیسم های متعددی در ایجاد آن نقش دارند میتوان علاوه بر درمان دارویی، از رژیم غذایی و توصیه های خوراکی کمک گرفت.
 
توشیح تصریح کرد: شایعترین نوع آنمی در جامعه آنمی فقر آهن و کمبود ویتامین B12 است که جهت پیشگیری و درمان بهتر است از رژیم غذایی خاصی که سرشار از فاکتورهای حاوی مقادیری آهن باشد، مصرف شود.
 
وی متذکرشد:  مصرف گوشت ماهی و فرآورده های دریایی، گوشت پرندگان، زرده تخم مرغ، جگر، کنگر فرنگی، لوبیا و آلوی خشک که غنی از آهن هستند، بسیار مفیدند.
 
کارشناس ارشد فیزیولوژی انسانی عنوان داشت: ازسوی دیگر، جهت جذب آهن در سیستم گوارشی بهتر است رژیم غذایی حاوی اسید سیتریک و اسید مالیک باشد که منبع این مواد سویا، آناناس، سیب و انواع لیمو است./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.