سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتشار كتاب آموزه هاي پزشكي قانوني در طب زندان

با همكاري جمعي از كارشناسان سازمان و مركز تحقيقات پزشكي قانوني و با همت و تلاش دبيرخانه تدوين كتب مرجع پزشكي قانوني، كتاب آموزه هاي پزشكي قانوني در طب زندان تدوين و آماده بهره‌برداري شد.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، دكتر محمد كاظميان با بيان اين مطلب افزود: پيرو تفاهم نامه بين پزشكي قانوني و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأميني و تربيتي در خصوص اجراي برنامه هاي آموزشي و پژوهشي و برگزاري اولين دوره آموزش پزشكان سازمان زندان‌ها در سه سال پيش،  ضرورت وجود يك منبع آموزشي مناسب براي مطالعه همكاران پزشك در سازمان زندان ها و همكاران مدرس پزشكي قانوني احساس شد و بر اين اساس مركز تحقيقات پزشكي قانوني فراهم كردن زمينه تأليف و تدوين اين منبع آموزشي را در دستور كار قرار داد.
 
وي تصريح كرد: به منظور تدوین اين منبع آموزشي مشترك، پس از برگزاري جلسات و نشست‌هاي مكرر با كمك اعضاي هيأت علمي سازمان و متخصصان پزشكي قانوني عناوين مورد نظر جهت تأليف كتاب آموزه هاي پزشكي قانوني در طب زندان تعيين شد.
 
مديركل امور پژوهشي و نشر منابع علمي سازمان اظهار داشت: در سال گذشته با همكاري جدي و مؤثر دبيرخانه تدوين كتب، تجميع و ويراستاري علمي و ادبي اين كتاب انجام و محتواي آن در اختيار سازمان زندان ها قرار گرفت كه در نهايت در ابتداي سال جاري نسبت به چاپ كتاب آموزه هاي پزشكي قانوني در طب زندان اقدام شد.
 
دكتر كاظميان با اشاره به لزوم برگزاري يك دوره آموزشي براي پزشكان شاغل در سازمان زندان ها گفت: سازمان پزشكي قانوني كشور در نظر دارد در آينده با استفاده از اين كتاب، به عنوان منبع اصلي تدريس، يك دوره آموزشي را براي كادر پزشكي سازمان زندان ها برگزار كند.
 
وي اظهار اميدواري كرد با تعامل هر چه بيشتر سازمان پزشكي قانوني و سازمان زندان ها، جنبه هاي پزشكي قانونی در طب زندان هر چه بهتر مشخص و تدوين شود و همكاري‌هاي آموزشي و پژوهشي بيشتري در اين زمينه صورت گيرد.
 
يادآور مي شود كتاب آموزه هاي پزشكي قانوني در طب زندان در 250 صفحه شامل 12 فصل، به جنبه هاي پزشكي قانوني در طب زندان مي پردازد./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.