سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعیین تکلیف تعرفه ها تا دو هفته آینده

حداکثر تا دو هفته آینده با تشکیل شورای عالی بیمه و دولت تکلیف ميزان افزایش تعرفه ها معلوم خواهد شد.

دکتر عمادی، معاون رفاه اجتماعی کار، تعاون و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار باشگاه بهداشت و درمان خبرنگاران افزود: تکلیف تعرفه ها حداکثر تا 2 هفته آینده در جلسه شورای عالی بیمه و دولت معلوم می شود. در حال حاضر هم جلسات کارشناسي در حال انجام است یک سری اختلاف نظر ها وجود دارد که در حال برطرف کردن آنها هستیم.

تاخیر وی در پاسخ به این سوال که دو هفته اخیر باعث ایجاد ضرر به ارائه کنندگان خدمات می شود عنوان کرد: دو هفته تاخیر در اعلام بهتر از این است که تعرفه ها غیر کارشناسی اعلام می شد که هم به ضرر مردم و هم به ضرر ارائه کنندگان خدمات باشند.
البته باید توجه داشت که بیمه ها توان پرداخت افزایش 25% را ندارند و احتمال می رود که افزایش تعرفه ها چیزی حدود 15 تا 18 درصد باشد.

* اجرایی شدن درست تعرفه ها با تامین منابع مالی
دکتر امامی رضوی، معاون درمان در همین زمینه افزود: وزارت بهداشت 2 سناریو یکی افزایش 12% ودیگری افزایش 25% را به شورای عالی بیمه فرستاده است که هنوز در مورد این درصد ها به توافق نرسیده ایم.

وی خاطر نشان کرد: اگر منابع تامین شود مشکلات برطرف می شود در واقع تامین کنندگان منابع شیفت منابع را از حوزه های دیگر به حوزه سلامت سوق دهند تا مردم آسیب نبینند.

معاون  درمان وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: سازمان های بیمه گر هر سال تعهد می کنند اگر تعرفه های دیرتر اعلام شود یک عدد مشخصی نزدیک به رشد تعرفه برای اسنادی که بیمارستان ها ارائه می دهند مابه التفاوت آن را حساب و پرداخت کنند./ح
برچسب ها: تعرفه ، بیمه ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.