سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراخوان بان کي مون براي حمايت از قربانيان شکنجه

دبيرکل سازمان ملل متحد در پيامي به مناسبت روز بين المللي حمايت از قربانيان شکنجه 26 ژوئن 2012 برابر با 6 تير جاري گفت: از راه حمايت مستحکم از قربانيان شکنجه، جامعه بين المللي تصميمات بدون ابهام و تعهداتش در مبارزه با شکنجه و گريز از مجازات را به اثبات مي رساند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، دبيرکل سازمان ملل متحد در پيامي به مناسبت روز بين المللي حمايت از قربانيان شکنجه 26 ژوئن 2012 برابر با 6 تير جاري گفت: از راه حمايت مستحکم از قربانيان شکنجه، جامعه بين المللي تصميمات بدون ابهام و تعهداتش در مبارزه با شکنجه و گريز از مجازات را به اثبات مي رساند.

متن کامل پيام بان کي مون به شرح زير است:

بيست و پنج سال پس از به اجرا گذاشته شدن کنوانسيون منع شکنجه، اين عمل ظالمانه و غير انساني کماکان رواج دارد.

هر روز، زنان، مردان و کودکان گرفتار شکنجه با رفتارهاي ناشايستي هستند که با نيت خدشه دار کردن حس بلند مرتبگي و ارزش انساني آنان روي مي دهد، در پاره اي موارد، اين سياست عمدي دولت براي القاي ترس و ارعاب مردمش است.

در بسياري از کشورها، خواسته هاي قانوني مردم براي آزادي و حقوق بشر به گونه اي بي رحمانه سرکوب مي شوند حتي هنگامي که رژيمي تغيير مي کند، شکنجه اغلب برجا مانده و فرهنگ مجازات گريزي ابقا مي شود.

در اين روز بين المللي حمايت از قربانيان شکنجه، همبستگي و پشتيباني خود از صدها هزار قرباني شکنجه و خانواده هاي آنان در سراسر جهان که متحمل چنان رنجي شده اند را اعلام مي داريم.

همچنين به تعهدات کشورها نه تنها در جلوگيري از شکنجه بلکه نسبت به ارائه راه هاي رسيدگي موثر و فوري در اختيار تمامي قربانيان جبران خسارت و گونه هاي مختلف توان بخشي اجتماعي، رواني، پزشکي مناسب توجه مي کنيم درحال حاضر، مجمع عمومي و شوراي حقوق بشر کشورها را به گونه اي جدي تشويق کرده اند تا مراکز توانبخشي يا تسهيلاتي تأسيس کرده و ازآنها حمايت به عمل آورند.

صندوق داوطلبانه سازمان ملل متحد براي قربانيان شکنجه از صدها سازمان و نهادي حمايت مي کند که به قربانيان شکنجه و اعضاي خانواده آنان در تمامي مناطق دنيا ياري مي رسانند هرچند صندوق در دو سال گذشته شاهد کاهش چشمگير سهميه ها بوده است.

اينجانب کشورها را قويا تشويق مي نمايم تا با وجود عدم اطمينان از وضعيت اقتصادي جهاني، اين مسير را به گونه اي وارونه بپيمايند، از راه حمايت مستحکم از قربانيان شکنجه، جامعه بين المللي تصميمات بدون ابهام و تعهداتش درمبارزه با شکنجه و گريز از مجازات را به اثبات مي رساند./س3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.