سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چه علايمی در نوزادان بی خطر است؟

والدین با مشاهده برخی از علايم در بدو تولد نوزاد نگران می شوند، ولی این مشکلات به زودی برطرف می شود.

دکتر محمد کلانی، فوق تخصص نوزادان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، به والدین گوشزد کرد معاینه نوزاد باید هر چه سریعتر پس از تولد انجام شود ولی با وجود برخی علايم نگران نشوند.
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه وجود برخی از علايم در دوران نوزادی گذرا است و بیماری تلقی نمی شود گفت:  وجود دانه های سفید رنگ در سقف دهان نوزاد که به صورت کیست های مروارید شکل است نیازی به درمان ندارد.
 
دکتر کلاني با اشاره به اینکه لکه های آبی مایل به سیاهی بر روی قسمت تحتانی فقرات و در ناحیه باسن نباید نگران شد تصريح كرد: این لکه ها به آهستگی در طی سال های اول زندگی محو می شوند.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: فتق نافی در نوزادان شایع است و نیازی به درمان ندارد و اغلب در سال های اول زندگی بهبود می یابد.
 
دکتر کلانی با اشاره به اینکه برخی از خانواده ها با نگرانی از بزرگی پستان ها در نوزاد اقدام به دستکاری پستان می کنند گفت: برخلاف تصور عامه  مردم، دوشیدن پستان نوزاد کاری اشتباه است، این بزرگی به علت ارتباط هورمونی نوزاد با مادر است که ممکن است در هر دو جنس پسر و دختر دیده شود و با خروج مقادیر کمی شیر از نوک پستان نوزاد همراه است و خود به خود برطرف می شود./عط
برچسب ها: نوزاد ، فتق ناف ، فقرات ، بیماری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.