سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عرضه بلوک نیروی برق آبادان سه شنبه در فرابورس

عرضه 100 درصدی بلوک شرکت تولید نیروی برق آبادان به نرخ پایه هر سهم 26هزارو 727 ریال ، سه شنبه 6 تیر در بازار پایه فرابورس عرضه مي شود.

امیر هامونی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: سازمان خصوصی سازی ، 220میلیون سهم شرکت تولید نیروی برق آبادان معادل 100درصد سهام که از این تعداد 11میلیون سهم آن ترجیحی است به ارزش 5.8 هزارمیلیارد ریال و به نرخ پایه هر سهم 26هزارو 727 ریال، سه شنبه 6تیر در بازار پایه فرابورس عرضه می کند.

هامونی با توجه به سرمایه 220میلیارد ریالی شرکت اظهار داشت : عرضه­ به صورت یکجا و در بازار سوم و با شرایط نقد و یا نقد و اقساط است وحداقل پیش پرداخت نقدی 20درصد و مابقی با بازپرداخت اقساط 6 ساله تعیین شده است و مهلت پرداخت حصه نقدی و ارائه فرم خارج از پایاپای حداکثر 20 روز کاری سازمان خصوصی سازی از تاریخ انجام معامله در نظر گرفته شده است.

وي تصريح کرد: کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که 3 درصد از ارزش سهام موضوع معامله که معادل 176 میلیارد و398 میلیون و 200هزار ریال است از مشتری دریافت و به عنوان سپرده حضور در رقابت به حساب شرکت سپرده­گذاری واریز و یا به این شرکت تحویل داده و تاییدیه شرکت مربوطه را به مدیریت بازار فرابورس ایران ارائه کنند.

مدير بازار فرابورس ادامه داد :کارگزار می بایست حداکثر در 20روز کاری پس از انجام معامله ،نسبت به حصه نقدی ثمن معامله به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه و عقد قرارداد فروش اقساطی سهام برای حصه غیر نقدی ثمن معامله اقدام کند.

هامونی خاطر اضافه کرد: سهام شرکت به وکالت از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور واگذار می شود بنابراین امکان تهاتر بدهی های خریدار بابت فروش اقساطی شرکت با مطالبات خریدار از دولت به غیر از موافقت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با تهاتر بدهی های خریدار با مطالباتش از این سازمان ها وجود ندارد.

وی افزود: قیمت تولید برق نیروگاه در چارچوب قانون هدفمند کردن یارانه ها است و خریدار می بایست آن را در نظر بگیرد.

هامونی يادآور شد: خريدارمتعهد مي شود تعهدات شرکت های برق منطقه ای ذیربط و یا مالکین در ارتباط با بهره برداری از این نیروگاه را مطالعه کرده و اجرای مفاد آن را قبول کنند و همچنین هزینه های نگهداری نیروگاه را از مقطع واگذاری نیروگاه تا زمان تحویل پرداخت کنند.

مدیر بازار فرابورس شرکت توانیر را مالک 100درصدی این شرکت اعلام کرد و در خصوص فعالیت آن توضیح داد: شرکت تولید نیروی برق آبادان در زمینه تولید و فروش انرژی برق در چارچوب ضوابط و مقررات بازار برق ،انجام اقدامات لازم به منظور ارتقاء بهره وری،بهینه سازی و توسعه ظرفیت نیروگاه فعالیت دارد./س

برچسب ها: عرضه ، بلوک ، برق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.