مدير عامل شرکت تامين سرمايه امين گفت: پذيره نويسي بزرگترين اوراق اجاره بازار سرمايه امروز در فرابورس آغاز مي شود.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از  پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه (سنا)، علي سنگينيان افزود : شرکت مديريت پروژه هاي نيروگاهي ايران (مپنا) 200 ميليارد تومان اوراق اجاره را با همکاري شرکت واسط مالي مهر منتشر مي کند.

وي دارايي اين اوراق را شش دستگاه توربين گازي به ارزش 230 ميليارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت : پذيره نويسي اين اوراق به مدت 15 روز خواهد بود که معاملات ثانويه آن در فرابورس انجام مي شود.
سنگينيان ، باني اين اوراق را شرکت مپنا، عامل فروش را شرکت کارگزاري امين آويد و ضامن اين اوراق را بانک اقتصاد نوين و شرکت تامين را سرمايه امين اعلام کرد و افزود: نرخ سود اين اوراق 20 درصد است و سود آن هر سه ماه يکبار ازطريق شرکت سپرده گذاري مرکزي اوراق بهادار پرداخت خواهد شد.
وي درباره ويژگي هاي اوراق اجاره شرکت واسط مالي مهر افزود: اين نخستين اوراقي است که يک شرکت تامين سرمايه ضامن آن مي‌شود، زيرا مدت‌هاست که نهادهاي مالي بازار سرمايه در تلاش هستند تا بخشي از ضمانت اين اوراق را برعهده گيرند و
خوشبختانه شرکت تامين سرمايه امين براي نخستين بار در کنار سيستم بانکي، ضمانت اين اوراق را بر عهده گرفته است.
سنگينيان ادامه داد : ‌دومين ويژگي اين اوراق ، ميزان مبلغ پذيره نويسي آن است و
اوراق اجاره مپنا، بزرگترين اوراق اجاره‌اي است که تاکنون در بازار سرمايه منتشر خواهد شد.
معاون اقتصادي مالي مپنا هم گفت : اين شرکت با محوريت اجراي پروژه هاي نيروگاهي تاسيس شد ، اما هم اکنون فعاليت هاي خود را در چهار حوزه صنايع نيروگاهي، نفت و گاز، صنايع ريلي و سرمايه گذاري گسترش داده است.
محسن ميرزايي اظهار داشت: نيروگاه توس با سرمايه گذاري مستقيم مپنا احداث شده که ارزش دارايي آن در حدود 450 ميليارد تومان است.
وي ادامه داد: در فاز نخست اين طرح، 200 ميليارد تومان اوراق اجاره امروز در فرابورس منتشر مي شود که اميدواريم اين پذيره نويسي با موفقيت انجام شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار