سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عزت الله ضرغامي:

گفتگوي ويژه خبري در دوره جديد ديگر جاي گزارش کار نيست/بعد از گفتگوي ويژه خبري مدتي گوشي همراهم را مي بندم

از برنامه‌هاي روتين مثل گفت‌وگوي ويژه خبري شبکه 2 که فرمتش تغيير پيدا کرده و واقعاً چالشي بودن در آن احساس مي‌شود. بعضي از وزرا که گله مي‌کنند من مي‌گويم که اگر شما مي‌خواهيد برنامه 22:30 برويد ديگر چالشي شده. اينطور نيست که يک طرف گزارش کار باشد.

به گزارش سرويس وبگردي باشگاه خبرنگاران عزت الله ضرغامي رئيس رسانه ملي اخيرا در گفتگو با هفته نامه مثلث اظهاراتي در مورد برخي بخشهاي خبري رسانه ملي داشته است که مشروح آن بدين شرح است.

سوال : در حوزه سياسي با توجه به فضاي 88 تلاش براي اينکه برنامه‌هاي سياسي حفظ شود وجود داشته. يعني من احساس مي‌کنم که شما برنامه ديروز، ‌امروز، فردا را حفظ کرديد بعضي‌ موقع‌ها آرام و بعضي‌ موقع‌ها يک کم تند ولي حفظش کرديد که يک روزي بشود بر آن سوار شد و دوباره کار سياسي کرد يا حالا مثلاً در 20:30 يا اخبار شبکه دو يا نگاه يک و برنامه‌هاي اين تيپي. با توجه به انتخابات سال 92 باز هم شاهد صداوسيماي کاملاً سياسي و در واقع آن تيپي که در انتخابات 84 و 88 شاهد آن بوديم هستيم يا اينکه مي‌خواهيد نوع کار را عوض کنيد.
پاسخ رئيس رسانه ملي: ظرفيت‌هاي برنامه‌هاي سياسي در ساختارهاي مختلف امروز هم در صدا هم در سيما هم در شبکه‌هاي استاني خيلي فراهم شده است . از برنامه‌هاي روتين مثل گفت‌وگوي ويژه خبري شبکه 2 که فرمتش تغيير پيدا کرده و واقعاً چالشي بودن در آن احساس مي‌شود. بعضي از وزرا که گله مي‌کنند من مي‌گويم که اگر شما مي‌خواهيد برنامه 22:30 برويد ديگر چالشي شده. اينطور نيست که يک طرف گزارش کار باشد. گزارش کار را ما در برنامه‌هاي ديگر داريم. اين برنامه را اتفاقا جوان‌ها هم اداره مي‌کنند. بعضي‌ها به حق با يک نگاه حرفه‌اي به من خرده گرفتند که شما يک جواني را مي‌گذاريد و يک مسئول رده بالايي را خيلي سئوال پيچ مي‌کند. اين کار درست نيست. من بخشي از آن استدلال را پذيرفتم و به دوستان‌مان هم گفتيم که آن را بررسي کنند. اما اين طرف قصه را که نگاه مي‌کنند. ما پلات‌فرمي که داريم نشان مي‌دهيم به مردم و مي‌گوييم که ببينيد جوان‌هايي که سؤال دارند نشسته‌اند و در يک Context سالم مسئولان کشور را مورد سؤال قرار دادند و نمي‌گذارند که يک طرفه برود گزارش کار بدهد و مرتباً سؤال و چالش مي‌کنند. دو تا کار هم ممکن است که ضعيف در بيايد و دوتا سؤال هم ممکن است خوب ادا نشود. ولي مي‌ارزد که ما اين هزينه را بدهيم و احساس کنيم که اين فضاي چالشي فراهم مي‌شود. بنابراين بعضي برنامه‌هاي سياسي مثل نگاه يک، مثل گفت‌وگوي ويژه خبري، مثل برنامه‌هاي 8:30، جهت اطلاع  هميشه وقتي تمام مي‌شود ما سعي مي‌کنيم تلفن‌ها را تا يک مدت ببنديم. چون مي‌دانيم حملات شروع مي‌شود (خنده) بعضي از جاها هم واقعاً اشکال از ماست. من وقتي متوجه يک اشکالي مي‌شوم به دوستان‌مان مي‌گويم که آقا دقت کنيد اين موضوع را. مسئول راست مي‌گويد. شما رفتيد سراغ يک اشکالي که هم خيلي کم است هم جزيي است، هم حل شده است. اين همه در آن حوزه کار خوب شده ولي توجه نکرديد. ولي بافت جهت اطلاع يک بافت انتقادي طنز است براي اينکه مردم در واقع استقبال بيشتري به آن ساختار داشته باشند. الان برنامه 20:30 ما يکي از ابتکارات دوره جديد بود. الان با 60 درصد بيننده پربيننده‌ترين بخش خبري ماست. بعد از آن اخبار ساعت 22 است و بعد از آن 14 است که در نظرسنجي‌ها متفاوت است. ولي واقعاً برنامه 20:30 پربيننده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.