سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رژیم غذایی ورزشکاران المپیکی

یک متخصص تغذیه اهل ترکیه است از وعده های غذایی یک ورزشکار المپیک در هر حرفه ای به طور جداگانه تصاويري را منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، با نزدیک نشدن به شروع بازیهای المپیکی هر کسی به نوعی سعی می کند تا فعالیتش در این راستا انجام دهد.

 یک متخصص تغذیه از کشور ترکیه تصاویری را از وعده های غذایی ورزشکاران المپیک در هر حرفه ای به طور جداگانه منتشر کرده است.
وی معتقد است این کار برای افرادی که از حافظه تصویری برخوردارند به شدت مورد نیاز و مفید بوده تا بتوانند با انواع غذاهای پر انرژی و نیرو دهنده و در عین حال  سبک آش شوند و از آنها در وعده های غذایی استفاده کنند.

 فایده ی دیگر این کار آگاه کردن مردم است زیرا بسیاری  ازمردم می پندارند که ورزشکاران غذاهای خیلی چرب می خورند تا توانایی ورزش کردن را داشته باشد ودسته ای دیگر نیز تصور می کنند ورزشکاران از صبح تا شب فقط آب می خورند تا سبک باشد تا بتوانند ورزش کنند.
 برای این آگاه سازی از یک تکواندو کار ترکیه ای شروع می کنیم او یک ورزشکار حرفه ای تکواندو است به نام نور تاتار با 22 سال سن و ساکن آنکارا.

 در تصاویر وعده های غذایی نور را در یک روز مشاهده می کنید.

 وی برای اولین بار جواز حضور در المپیک گرفته است و برای رسیدن به وزن ایده آلش مصرف کالری خود را تا حدود 1500 کالری در روز کاهش داده است.

ورزشکار بعدی یک مرد جوان وزنه بردار است با نام مته بنیادی 27 ساله از آنکارا.
وي که یکی از بهترین های وزنه برداری است  روزانه 3500 کالری  مصرف مي كند. اين ورزشكار قبل از خواب 2 ليوان آب مي خورد. در طي روز دسر و چند وعده غذايي گوشت قرمز ميل مي كند.

وي تصميم دارد چندي مانده به بازيهاي المپيك به عنوان مكمل رژيم غذايي از قرص هاي ويتامين استفاده كند.

مرورآيدن با 22 سال سن دونده 800متر است كه براي اولين بار جواز ورود به المپيك را كسب كرده است وي تحت يك رژيم بسيار دقيق بوده و روزانه 3000 كالري دريافت مي كند.

فتيح آوان 23 ساله ساكن آنكارا و جزو بهترين ورزشكاران پرتاب نيز است.

وي يك رژيم غذايي بسيار دقيق داشته است و روزانه كمتر از 3500 كالري دريافت مي كند.

اليف حاله پسيليرحاك ساكن تركيه با 26 سال سن يك كشتي گير است. روزانه 3000كالري دريافت مي كند و گوشت قرمز نيز استفاده نمي كند ولي در مصرف ماهي آزاد است وحداقل در روز 5 ليتر آب مي خورد، وعده هاي غذايي وي را نيز مشاهده مي كنيد.
بهري تانريكولو  تكواندوكار 32 ساله مجوز ورود به المپيك را كسب كرده است افتخارات وي 3 بار قهرماني جهان بوده است و مدال نقره المپيك را نيز كسب كرده است هدف بهري كسب مدال طلايي  المپيك اين دوره است.

وي روزانه 3000 كالري دريافت مي كند و از مولتي ويتامين ها و نوشيدني هاي انرژي زا  مصرف مي كند./ق




برچسب ها: متخصص ، تغذیه ، رژیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.