سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يك كارشناس رسانه و آموزش:

والدين در انتخاب كتاب كمك درسي بيشتر دقت كنند

چاپ و نشر بدون نظارت دقيق كتاب‌هاي كمك درسي و فوق برنامه باعث شده كه والدين در انتخاب كتاب‌هاي كمك درسي سردرگم شوند

سعيد خال،كارشناس رسانه و آموزش به خبرنگار  حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت: طي 10 سال اخير موسساتي به منظور ارائه كلاس‌هاي فوق‌برنامه،تك‌درس و كمك درسي بصورت قارچ گونه بوجود بيايد و مبالغ هنگفتي را از دانش‌آموزان  و دانشجويان دريافت كنند و بدون بازده فقط به ارضاي رواني فرد بپردازند.
وي افزود:اگر وزارت علوم و تحقيقات و آموزش و پرورش نظارت دقيقي بر روي اين موسسات و آموزشگاه ها داشته باشد،مي‌توان با رتبه بندي اين قبيل موسسات و معرفي به مخاطب بازده بالايي براي افراد علاقه‌مند بوجود آورد و در نتيجه هزينه‌ها را كاهش داد تا فرد از سردرگمي نجات يابد.
وي اظهارداشت:براي ارزيابي اين كتاب‌ها بايد در مقاطع مختلف نمايشگاه‌ها نشست‌ها و مجامعي برگزار شود تا شيوه استانداردسازي براي معرفي به بازار و جلوگيري از رشد قارچ گونه كاهش يابد و با قيمت مناسب بدست مخاطب برسد.
خال در ادامه گفت:سطح رتبه بندي بهتر است در فضاي مجازي (اينترنت) صورت گيرد تا با سرعت و دقت بالا بتوان بازخورد و رتبه‌بندي بدون از بين رفتن مالكيت معنوي آن انجام شود.
وي خاطرنشان كرد:بعضي از اين كتاب‌ها كه حتي به چاپ چندم هم مي‌رسد،بدون به روزرساني و فقط در هر نوبت به نگاهي سطحي كفايت مي‌كنند./ه
برچسب ها: والدین ، انتخاب ، کتاب ، کمک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.