سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

بیماران قبل از دارو درمانی، رژیم درمانی شوند

متخصص و کارشناس تغذیه بیماران قلبی و عروقی در اصفهان گفت: در کشورهای اروپایی قبل از انجام هر درمان از بیمار رژیم غذایی دریافت می‌کنند و پس از آن فرد را دارو درمانی می‌کنند در حالی که در ایران این مسئله هنوز جا نیفتاده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حسن علی‌خواستی امروز در اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر آمار دقیق و پژوهش خاصی در ارتباط با اینکه تا چه اندازه نحوه تغذیه بیماران قلبی و عروقی سبب پیشرفت بیماری آنها می‌شود یا اینکه تا چه میزان تغذیه نامناسب عامل بروز این بیماری‌ها می‌شود هنوز به اثبات نرسیده است.

وی گفت: اثر تغذیه روی ریزفاکتورهای بیماری‌های قلبی و عروقی مانند افزایش چربی و فشارخون اثبات شده است.

متخصص و کارشناس تغذیه بیماران قلبی و عروقی در اصفهان تصریح کرد: از 10 سال گذشته تاکنون روی مبحث تغذیه بیماران قلبی و عروقی اقداماتی انجام گرفته و حتی اصلاحاتی در منوی رستوران‌ها و نوع روغن‌ها انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به نقش تغذیه در سلامتی جسمی افراد امروزه در مرکز تحقیقات قلب و عروق اصفهان، پیشگیری و بهبود این دسته از بیماری‌ها با اقدامات تغذیه‌ای انجام می‌‌گیرد.

علی‌خواستی اضافه کرد: بسیاری از افرادی که به منظور چکاب به این مرکز مراجعه می‌کنند را با یک رژیم غذایی سالم می‌توانیم از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی در آنها بکاهیم و این در حالی است که یک فرد بیمار را تنها با تغذیه درمانی می‌توان به سمت بهبودی برد.

وی با بیان اینکه تحقیقات روی حوزه رژیم درمانی بیماران قلبی و عروقی بسیار سخت و مستلزم زمان بسیاری است، افزود: انجام این دسته از پژوهش‌ها همکاری‌های بین بخشی را طلب کند که تاکنون موفق به این نوع هماهنگی بین دستگاه‌ها نشدیم و در اولویت دستورالعمل‌های این مرکز قرار نگرفته است.

متخصص و کارشناس تغذیه بیماران قلبی و عروقی در اصفهان اضافه کرد: هنوز فرهنگ استفاده از رژیم درمانی برای بیماران در بین جامعه پزشکان ایجاد نشده است./ج1

برچسب ها: اصفهان ، تغذیه ، رژیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.