قناعت گفت: با توجه به اتفاقات اخیر در کشور باید فعالیت‌های تبیینی در مدارس جدی گرفته شود تا بتوان هجمه‌های دشمنان را در فضای مجازی بی‌اثر کرد.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دستور کارهای این شورا نباید صرفا متمرکز بر مباحث عمرانی و زیرساختی باشد بلکه باید به سمت موضوعات تربیتی و پرورشی نیز حرکت کرد. 

او افزود: شرایط اخیر کشور نشان می‌دهد که در حوزه تربیتی مدارس خلأ هایی وجود دارد که باید با فعالیت های نو، متنوع و غنی نسل جدید و جوان را با آرمان‌های انقلاب اسلامی آشنا کرد. 

قناعت با تأکید بر اینکه در دوره کنونی دیگر نصب پارچه و ریسه برای دانش آموزان جذابیت ندارد تصریح کرد: اقدامات البته انجام شده اما کافی نیست لذا باید با کمک گرفتن از اهل فن که اشرافیت کامل به مسائل روز و تاریخ دارند با نگاه عمیق انقلابی و بصیرتی دانش‌آموزان را با آرمان‌های جمهوری اسلامی و انقلاب آشنا کرد. 

استاندار خراسان جنوبی بر لزوم مخاطب‌شناسی در مسائل تبیینی تأکید کرد و گفت: اگر مفاهیم اصلی انقلاب و اسلام برای نسل جدید بازگو نشود با یک موج ساده فضای مجازی شاهد متأثر شدن جوانان می شویم. 

او ادامه داد: در حالی که همین جوان وقتی پای صحبت یک استاد اهل فن می‌نشیند متأثر و متحول می شود چون روح و فطرت این جوانان پاک است. 

قناعت با اشاره به کم‌کاری های گذشته در موضوعات تربیتی بیان کرد: نباید به حداقل ها بسنده کرد بلکه باید در تلاش بود دانش‌آموز تراز انقلاب در مدارس تربیت کرد. 

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: جوانان اکنون متأثر از رسانه‌هایی هستند که از سوی کشورهایی همچون عربستان اداره می‌شود لذا باید برای آن ها روشن کرد که شرایط داخلی این کشورها چگونه است به شکلی حتی زن حق رانندگی کردن در آن کشور را ندارد. 

او با تأکید بر لزوم پاسخگویی به سوالات نسل جوان اظهار کرد: باید نیازهای درونی جوانانی که تحت تأثیر فضای مجازی و رسانه های بیگانه قرار می گیرند شناخته و متناسب با آن مسائل تبیین شود. 

قناعت با بیان اینکه برخی از جوانان خواستار برگزاری رفراندوم هستند بیان کرد: حال با همین جوانان که صحبت می‌کنیم نمی‌دانند که در هیچ جای دنیا تاکنون حکومتی رفراندوم برگزار نکرده در حالی که ایران بعد از به پیروزی رسیدن انقلاب سه رفراندوم برگزار کرد.


بیشتر بخوانید


استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: حتی در کشورهای غربی هم وقتی اعتراضی انجام می‌شود باید بر پایه اصول قانون اساسی باشد، شعار ساختارشکنانه نداشته باشد و در چهارچوب نظام  انضباط قرار گیرد لذا نسل جدید باید با این مباحث آشنا شوند. 

او افزود: از ظرفیت حوزه، بسیج اساتید و دیگر حوزه‌های فرهنگی برای تبیین مسائل روز در مدارس می توان بهره گرفت و این موضوع باید به شکل کلاس به کلاس انجام شود تا اثرگذاری بیشتری از آن شاهد باشیم. 

قناعت با تأکید بر اینکه باید به نظرات دانش‌آموزان احترام گذاشت تصریح کرد: در جلسه بعد شورای آموزش و پرورش باید گزارشی از این فعالیت‌های تبیینی ارائه شود. 

استاندار خراسان جنوبی همچنین در خصوص طرح مشکل مسکن فرهنگیان نیز گفت: فرهنگیان همچون سایر مردم باید در سایت نهضت ملی مسکن ثبت کنند و از تسهیلات دولتی بهره‌مند شوند. 

او بیان کرد: هم اکنون دولت برای ساخت مسکن ملی ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات می‌دهد و سهم آورده نیز ۳۵۰ میلیون تومان است تا بر این اساس ظرف مدت ۲ سال واحدها تکمیل و تحویل متقاضیان شود. 

قناعت ادامه داد: اما از آنجایی که اکثر متقاضیان مسکن ملی اقشار متوسط به پایین هستند و توان پرداخت این میزان سهم آورده را ندارد مکاتباتی در سطح کلان کشور انجام شده است. 

استاندار خراسان جنوبی گفت: در این مکاتبات پیشنهاداتی از سوی استان مطرح شده که افزایش سقف تسهیلات از مهمترین آن است. 

او عنوان کرد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی جزو استان‌های اول در بحث تأمین زمین بوده لذا مشکلات ساخت زودتر احصا شده و در بحث پیشنهادات و ارائه راهکار از بقیه استان‌ها جلوتر هستیم. 

قناعت اظهار کرد: البته از طرفی هم نگرانی‌هایی در بحث تأمین نقدینگی و تورم وجود دارد اما چون تسهیلات در این بخش مستقیم به سمت ساخت و ساز می‌رود منجر به ایجاد اشتغال شده و درصد خطا و انحراف هم بسیار کم و جزئی خواهد بود. 

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین پیشنهاد شده که ۹ درصد مالیات ارزش افزوده انبوسازان نیز حذف شود تا از این طریق بتوان به متقاضیان در کاهش هزینه‌های ساخت کمک کرد. 

او در خصوص درخواست آموزش و پرورش مبنی بر فروش ۲۷ ملک مازاد نیز گفت: با ۲ شرط می‌توان با این خواسته موافقت کرد اول اینکه دلایل فنی مبنی بر مازاد بودن این املاک ارائه و دوم اعتبار حاصل از فروش این املاک تبدیل به احسن و صرف طرح های نیمه‌تمام در هر شهرستان شود. 

قناعت در خصوص  تأمین کسری بودجه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی نیز قول مساعد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی سینا
۲۰:۱۹ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
اشکال از معمار هست که دیوار تا ثریا هم کج خواهد رفت. ای کاش اینقدر که به فکر افزایش حقوق معلمین هستند به فکر جذب معلم دلسوز و اگاه بودند
بنده در خانواده ایی که اکثرا دبیر هستند بزرگ شدم.

اگر امثال ارمان های علی وردی در مدارس تدریس می کردند اطمینان دارم اوضاع این نبود. پنجاه درصد معلما ؛خوشبیانه؛ تازه اگه اثر بدتربیتی نگذارن رو دانش اموزان فقط به فکر این هستند یه جوری سر و ته کلاس هم بیارن زنگ بخوره کلاس تموم بشه برن خونه

دغدغه جامعه و شاگرد و نسل فردا ندارن


معلم درست بذارید برای مدارس این بچه ها مثل خمیر هستن در حال شکل گیری اینطوری زیر دست یه عده ناآگاه نگذاریدشون

اینو بارها دیدم که میگم
آخرین اخبار