به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، از سال دو هزار به بعد هر سال یک رنگ به عنوان رنگ سال توسط موسسه پنتون به جهان معرفی میشود. این اتفاق که اول دسامبر هر سال میافتد، دنیای فشن، مد، دکوراسیون و فناوری را تحت تاثیر قرار میدهد، اما اگر فکر کرده اید که انتخاب رنگ سال فقط توسط کارشناسان مد تعیین میشود، سخت در اشتباه هستید. این انتخاب یک روند پیچیده دارد و بر اساس اتفاقات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هر سال صورت میگیرد و منعکسکننده حال مردم در آن زمان است. امسال رنگ بنفش مایل به آبی، به رنگ گل پریوش یا «Very peri» بهعنوان رنگ سال انتخاب شد که در ادامه، نکاتی در همین باره مطرح خواهد شد.
بیشتربخوانید
رنگی که ترکیبی از وفاداری و هیجان است
سال ۲۰۲۲ با بیرونآمدن از قرنطینه، بسیاری از مردم جهان شیوه زندگی روزمره را بازنگری و راههای جدیدی برای تعامل، انجام تجارت و زندگی خود انتخاب میکنند. به همین دلیل موسسه پنتون به دنبال رنگی بود که بتواند این وضعیت را بیان کند و بالاخره رنگ بنفش گل پریوش را به عنوان رنگ سال انتخاب کرد. رنگی که وفاداری و ثبات آبی را با انرژی و هیجان قرمز ترکیب میکند و نمادی از قدرت و شروع یک زندگی تازه است. در حقیقت انتخاب رنگ سال چیزی فراتر از اهمیتی است که مردم عادی به آن میدهند. این رنگها در حقیقت بر روحیه جمعی افراد در جهان تاثیر بسزایی دارد و البته پشت هر انتخاب رنگی اهداف بسیاری نظیر تغییر وضعیت جامعه نهفته است. رنگ بنفش امسال پیامآور ایجاد تغییرات در ذهن و روح مردم و ساختن جهانی تازه پس از عبور از پاندمی کروناست.
طروات بخشی به دکوراسیون خانه با رنگ گل پریوش
این رنگ از طیف بنفش نماد تغییر و طراوت و زندگی است و شما با استفاده از آن در دکوراسیون خانه طراوت و تازگی را به خانه خود منتقل خواهید کرد. لازم نیست کل خانه را از این ترکیب پر کنید، تغییر چند کوسن به این رنگ یا تغییر رنگ یکی از دیوارها کافی است تا شما رنگ سال را به دکوراسیون منزل خود اضافه کنید. برای استفاده از این بنفش قدرتمند، بهتر است در کنار آن از رنگهایی که تمایل به بازگشت به محیطزیست و طبیعت را تداعی میکنند، استفاده کنید. رنگهای زیتونی کمرنگ، صورتی و آبی را که به وفور در طبیعت دیده میشوند میتوانید به خوبی با رنگ سال ۲۰۲۲ در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید و آرامش و تازگی را به اعضای خانه هدیه دهید.
تاثیر رنگ سال بر کسبوکار
همانطور که ما از یک دوره شدید انزوا به خاطر بیماری کرونا بیرون میآییم، مفاهیم و استانداردهای ما هم در حال تغییر هستند و زندگی فیزیکی و دیجیتالی مان به روشهای جدیدی متحول شده است. یکی از نشانههای بهروز بودن در کسبوکار دنبال کردن اتفاقات سال و حتی پیروی از یک سبک جدید و نوین است. برای همین تمام بازارهای جهانی هم تحت تاثیر رنگ سال قرار خواهند گرفت و در دکوراسیون، انتخاب بستهبندی، نوع پوشش کارکنان و... از این رنگ استفاده خواهند کرد. اگر شما هم کسب و کار مختص به خود را دارید، به شما پیشنهاد میکنم از این ترفند استفاده کنید و همگام با سبک و استایل جدید جهانی پیش بروید.
به مصرفگرایی دامن نزنیم
خیلی از حامیان محیطزیست معتقدند انتخاب رنگ جدید در سال به مصرفگرایی انسانها منجر میشود. آنها میگویند این کار سبب خواهد شد که مردم به سمت خریدهای وسایل و لوازمی که احتیاجی ندارند و فقط به دلیل رنگ سال مد شدهاند، متمایل شوند. باید بگویم شاید حرف حامیان محیطزیست تا حدی درست باشد، اما ما میتوانیم با تغییرات کوچک این اتفاق را کنترل کنیم و به مصرفگرایی دامن نزنیم. برای مثال با تغییر رنگ یک جوراب در لباسهای روزانه یا تغییر رنگ یک کوسن در دکوراسیون منزل قطعا ما منابع محیطزیست را هدر نخواهیم داد و مصرفگرا نخواهیم بود ضمن این که نباید هدف اصلی این انتخاب رنگ و شعار جهانی را که منعکس کردن احوال مردم در سال است از یاد ببریم.
منبع: روزنامه خراسان
انتهای پیام/