رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک مشهد گفت: با افزایش قیمت ۱۵ درصدی لاستیک خودرو در آینده، بازار لاستیک مشهد در رکود شدیدتری به سر خواهد برد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد کاظم جنتی رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران و فروشندگان لاستیک مشهد در خصوص وضعیت بازار لاستیک خودرو  گفت: در حال حاضر کمبودی در زمینه لاستیک خودرو در بازار مشهد وجود ندارد و لاستیک به قدر کافی موجود است، اما به دلیل نبود مشتری لاستیک خودرو زیر قیمت کارخانه به فروش می‌رسد.

او افزود: با توجه به اینکه لاستیک در نمایندگی‌ها دپو شده است و با مشکلات فراوان فروخته می‌شود، خبر‌هایی به گوش می‌رسد که قرار است دوباره قیمت لاستیک ۱۵ درصد افزایش پیدا کند.

رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران و فروشندگان لاستیک مشهد ادامه داد: بازار کشش این افزایش قیمت را ندارد، سال گذشته لاستیک خودرو در ۲ نوبت افزایش قیمت یافت و در تیر ماه سال گذشته ۲۸ الی ۳۰ درصد و در آذر ماه سال گذشته که قیمت‌گذاری به تولیدکننده واگذار شد هم ۵۰ درصد قیمت این محصول افزایش یافت و به نمایندگان فروش لاستیک فروخته شد.

جنتی بیان کرد:اما آنچه گفته می‌شود که در آبان ماه سال قبل ۵۰ درصد قیمت لاستیک خودرو افزایش یافته، اینگونه نبود و این افزایش قیمت ۶۵ درصد به بالا بود. البته چند ماه پس از آن ۱۵ درصد کاهش قیمت صورت گرفت که به طور کلی از سال گذشته تا امروز قیمت لاستیک خودرو ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

او تصریح کرد: در حال حاضر قیمت بهترین جنس لاستیک پراید که پرمصرف‌ترین لاستیک در خودرو‌های سواری است، ۸۲۸ هزار تومان است و اگر دوباره قیمت افزایش پیدا کند، خریداری در بازار نخواهد داشت.


بیشتر بخوانید


رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران و فروشندگان لاستیک مشهد با اشاره به اینکه با وجود نیاز مشتری به لاستیک، اما به دلیل گرانی تمایلی به خرید لاستیک ندارند، تاکید کرد: این مساله موجب می‌شود تا مشتری به سمت خرید لاستیک دسته دوم و کهنه تمایل پیدا کند و در نتیجه اتفاقات ناگواری از جمله افزایش تصادفات جاده‌ای و مشکلات دیگر گریبان‌گیر مصرف‌کننده خواهد شد.

جنتی در خصوص تولید لاستیک‌های خودرو داخلی اظهار کرد: در حال حاضر ۶۵ تا ۷۰ درصد لاستیک‌های رادیال سواری تولید داخل است و تنها ۲۵ درصد آن وارداتی است، البته این لاستیک‌های وارداتی مربوط به خودرو‌های خاص است.

او افزود: تولیدکنندگان در نظر دارند تا قیمت لاستیک کامیون را هم ۸ الی ۱۵ درصد افزایش دهند؛ با توجه به اینکه کالایی در بازار فروش ندارد و مشتری هم به خرید لاستیک خودرو با توجه به افزایش قیمت رغبتی ندارد، وقتی لاستیک چند سال در انبار بخوابد تاریخ مصرفش از دست خواهد رفت به نظر من باید بر قمیت‌گذاری لاستیک نظارت وجود داشته باشد و تولیدکننده اختیار تام در این زمینه نداشته باشد.

رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران و فروشندگان لاستیک مشهد با بیان اینکه ۷۰ درصد مواد تولید لاستیک خودرو داخلی است و تنها ۳۰ درصد آن از خارج وارد می‌شود، ادامه داد: از ابتدای امسال جلوی وادارت سه سایز لاستیک ۱۳، ۱۴ و ۱۵، یعنی سه سایز پرمصرف مربوط به پراید، تیبا، پژو و سمند به کشور گرفته شده است در نتیجه تا چند ماه دیگر لاستیک‌های خارجی تمام شده و تمام تولید در اختیار کارخانه‌های داخلی خواهد بود، در این شرایط کارخانه‌ها رقیبی نخواهند داشت و به زودی تولیدکنندگان حرف اول و آخر را می‌زنند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.