شناسایی ۳۵۰ دستگاه تابلو و بنر تبلیغاتی غیر مجاز در جاده‌های مازندران

۳۵۰ دستگاه تابلو و بنر تبلیغاتی غیر مجاز در حاشیه راه‌های مازندران شناسایی شد.

یاسر ابراهیمی معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت:۳۵۰ دستگاه تابلو و بنر غیر مجاز در حاشیه راه‌های استان در یک سال گذشته شناسایی شد.

او افزود: این اداره کل با اخذ حکم از مراجع قضایی و همکاری نیرو‌های انتظامی استان به صورت مداوم اقدام به جمع آوری تابلو‌های تبلیغاتی غیر مجاز از حریم جاده‌های استان می‌نماید.

ابراهیمی گفت: براساس قانون ایمنی راه‌ها، نصب هرگونه تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه‌ها می‌بایست صرفا با اخذ مجوز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پس از طی شدن روال مربوطه شامل مکان‌یابی صحیح محل نصب تابلو بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه و مدون توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و با در نظر گرفتن و رعایت مسائل ایمنی و ترافیکی و حریم انجام شود.

او عدم آشنایی اشخاص حقیقی و حقوقی با قوانین و مقررات نصب تابلو‌های تبلیغاتی و اختصاصی در حاشیه راه‌ها را علت اصلی این مسئله اعلام و افزود: برخی افراد به صورت خود سرانه اقدام به نصب تابلو‌های مذکور به صورت غیر مجاز می‌نمایند که این موضوع باعث اختلال در ایمنی و ترافیک و موجب بروز مشکلاتی در جاده‌های این استان و به وجود آمدن سوانح رانندگی می‌گردد.

ابراهیمی گفت: نصب تابلو در جاده‌ها برحسب مکان یابی توسط کارشناسان به گونه‌ای انجام می‌پذیرد که از لحاظ ایمنی خطری برای رانندگان نداشته باشد و با توجه به اینکه حفظ سلامت و ایمنی رانندگان و به طور کلی استفاده کنندگان از جاده‌ها و حاشیه آنها بسیار حائز اهمیت است به صاحبان واحد‌ها و مراکز تولیدی خدماتی و رستوران‌های حاشیه راه‌های استان توصیه می‌شود که با احترام به حقوق هموطنان و برای کمک به ارتقای ایمنی جاده‌ها نسبت به جمع آوری تابلو‌های غیر مجاز اقدام نمایند.

معاون فنی و راه‌های روستایی استان افزود: از بهره برداران و اشخاصی که متقاضی نصب تابلو در سطح جاده‌های استان هستند، تقاضا می‌شود قبل از هر گونه اقدامی نسبت به اخذ مجوز از سوی این اداره کل اقدام نمایند.

در سال گذشته ۵۷ عدد تابلو تبلیغاتی و اختصاصی با دارا بودن مجوز از این اداره کل در جاده‌های این استان نصب گردیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار