آغاز عملیات اجرایی پیاده‌راه باباطاهر همدان

عملیات عمرانی احداث پیاده‌راه باباطاهر صبح امروز با حضور اعضای شورای شهر، شهردار و مدیریت شهری همدان آغاز شد.

رئیس شورای شهر همدان در آیین آغاز عملیات عمرانی احداث پیاده‌راه باباطاهر گفت: پیاده‌راه باباطاهر باید به گونه‌ای اجرا شود که بیشترین فایده را برای مردم همدان و کسبه خیابان باباطاهر داشته باشد.

محمود مسگریان با بیان اینکه در سال ۷۸ نخستین شورای شهر همدان تشکیل شد تا زبان مردم برای اداره شهر باشد، اظهار کرد: مردم با انتخاب اعضای شورای شهر در واقع وکلای خود برای نظارت بر آنچه شهرداری باید انجام دهد را انتخاب کردند.

وی با اشاره به احداث پیاده‌راه در خیابان‌های همدان تصریح کرد: احداث پیاده‌راه در همدان از سال‌های قبل مصوب شده است و با توجه به پیشینیه‌ای که در اجرای پیاده‌راه بوعلی و اکباتان داریم، باید به شکلی اجرا شود که بیشترین فایده را برای مردم و کسبه داشته باشد.

رئیس شورای شهر افزود: در صورتی که این خیابان پیاده‌راه شود، مسیری برای وسایل نقلیه عمومی ایجاد خواهد شد بنابراین ایستگاه‌ها باید از نظر بصری به شکلی تعریف شود که زیباترین شکل را داشته باشد.

شهردار همدان نیز با بیان اینکه در طرح جامع شهر همدان خیابان‌های شش‌گانه به پیاده‌راه تبدیل خواهد شد، گفت: براساس طرح جامع شهر همدان خیابان‌های شش‌گانه تبدیل به پیاده‌راه خواهد شد که لازمه آن انجام مطالعات است.

سیدمسعود حسینی اظهار کرد: براساس مطالعات و تجربه انجام پیاده‌راه بوعلی و اکباتان و بازخورد‌هایی که شهرداری همدان از انجام این پروژه‌ها گرفت، تصمیم بر این شد مطالعات ارزیابی تأثیرات اجتماعی را با محوریت دانشگاه بوعلی و اساتید مجرب انجام دهیم.

وی با بیان اینکه مطالعات بازخورد‌های اجتماعی پروژه را مورد ملاحظه قرار دادیم، افزود: پیاده‌راه باباطاهر در فاز اول ۱۰۰ متر تا ابتدای سبزه‌میدان انجام خواهد شد و شاید در این پیاده‌راه ترافیک و تردد جریان داشته باشد.

حسینی با تأکید بر اینکه نظرات کسبه و بهره‌برداران این خیابان مورد ملاحظه قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: عملیات اجرایی سایر خیابان‌ها نیز بعد از انجام مطالعات شروع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پیاده‌راه‌های همدان یکی از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور خواهد شد، خاطرنشان کرد: در آینده پیاده‌راه‌های همدان تکمیل خواهد شد.

شهردار همدان با بیان اینکه جداره‌سازی‌های میدان امام خمینی (ره) صورت خواهد گرفت، گفت: عملیات اجرایی جداره‌سازی میدان امام آغاز شده و در بحث بودجه گردشگری مستقیم و غیرمستقیم شاید امسال بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شود.

حسینی با اشاره به اینکه یکی از محور‌های توسعه شهر همدان گردشگری است، افزود: عملیات زیرساختی آن از سال قبل آغاز شده و امیدواریم آنچه سهم شهرداری همدان در ایجاد زیرساخت‌هاست، انجام شود و سهم شهر همدان از گردشگری کشور افزایش یابد.

مدیر منطقه ۴ شهرداری همدان نیز با بیان اینکه پروژه پیاده‌راه باباطاهر با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد، گفت: فاز اول پیاده‌راه به طول ۱۰۰ متر و در مدت زمان ۸۰ روز اجرایی خواهد شد.

علی طهماسبیان با اشاره به احداث فاز اول پیاده‌راه باباطاهر و با بیان اینکه آسفالت خیابان باباطاهر بازیافت خواهد شد، اظهار کرد: تابلوی روزشمار در ابتدای خیابان باباطاهر نصب شده و قصد داریم ۱۰ تا ۲۰ روز زودتر از این موعد پروژه را به اتمام برسانیم.

مدیر منطقه ۴ شهرداری همدان از دستگاه‌های خدمات‌رسان تقاضای همکاری و کمک برای اجرای این پروژه کرد و یادآور شد: تأسیسات زیادی در این خیابان وجود دارد و تصمیم داریم تأسیسات برق را در زیرخیابان کار بگذاریم.

برچسب ها: شهرداری ، پیاده راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.