پیشرفت ۹۸ درصدی سد گلورد در مازندران

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران از پیشرفت ۹۸ درصدی سد گلورد خبر داد.

حیدر داودیان مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران با تاکید بر پیشرفت ۹۸ درصدی سد گلورد، گفت: این سد در سفر دوم ریاست جمهوری پیگیری می‌شود.

او افزود: عملیات اجرایی سد گلورد در سال ۱۳۸۸ آغاز شد و هدف تامین آب کشاورزی دشت نکا بود و شبکه سد نیز همزمان با سد شروع شد.

داودیان گفت: تامین آب کشاورزی و تامین آب شرب شهر‌های نکا، بهشهر و گلوگاه از دیگر اهداف این طرح بوده اما متاسفانه مسائل مالی پروژه تامین نشده بود.

او افزود: از سال ۸۸ تا سال ۱۴۰۰ اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان برای پروژه صرف شد ولی از سال ۱۴۰۰ دولت سیزدهم تا سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق شد و تا سال ۱۴۰۲ توانستیم پروژه سد را آماده افتتاح کنیم و آبگیری انجام شد تا به دست کشاورزان برسانیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران گفت: امسال با آورد رودخانه‌ای مناسب توانستیم آب را به آبندان‌ها هدایت کنیم و حجم آبندان‌ها ۳۷ میلیون متر مکعب در پایین دست سد است که ۳۲ میلیون متر مکعب توانستیم آبگیری کنیم.

داودیان افزود: ارتفاع سد ۱۰۹ متر بوده که می‌تواند در عمل ۱۰۷ میلیون متر مکعب آب را در خود جای دهد و هم اکنون سد با پیشرفت فیزیکی ۹۷ تا ۹۸ درصد روبروست و سد قابلیت افتتاح دارد و جز پروژه‌هایی است که در سفر ریاست جمهور افتتاح می‌شود.

او گفت: همزمان با پروژه سد گلورد پل بزرگ گلورد در بالادست برای تردد روستاییان وجود دارد که در حال احداث بوده و به منابع مالی برای تکمیل نیاز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار