کلاهبرداری با رسیدساز جعلی در سایت دیوار

رئیس پلیس فتا هرمزگان از شناسایی و دستگیری فردی که با رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان در سایت دیوار می‌کرد، ‎خبر داد.

سرهنگ احسان بهمنی گفت: با مراجعه و اعلام شکایت فردی مبنی بر اینکه در سایت دیوار مورد کلاهبرداری قرار گرفته، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد که پس از بارگزاری آگهی فروش یک دستگاه ps۵ در سایت دیوار توسط شاکی پرونده، فردی به عنوان خریدار با وی تماس برقرارکرده و درخواست خرید کالای بارگزاری شده را می‌دهد.

رئیس پلیس فتا هرمزگان گفت: خریدار با آماده کردن رسید جعلی، صاحب آگهی را فریب داده و با ارائه آن به فروشنده مبنی بر اینکه مبلغ را واریز کرده، کالا را تحویل می‌گیرد، در حالیکه هیچ‌گونه مبلغی به حساب وی واریز نشده است. 

سرهنگ بهمنی افزود:با اقدامات فنی و پلیسی فردی که از این طریق اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کرد، شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی داده شد.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان به کاربران فضای مجازی هشدار داد؛ سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را فعال کنند تا از واریز یا برداشت وجه از حساب بانکی خود اطمینان حاصل کرده و گرفتار کلاهبرداران نشوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.