دستگیری کلاهبردار اینستاگرامی در هرمزگان

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری فردی که با جلب اعتماد شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ احسان بهمنی رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت : در پی مراجعه یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا و طرح شکایت مبنی بر این که اقدام به سرمایه گذاری در حوزه ارز‌های دیجیتال کرده و از این طریق مورد کلاهبرداری قرار گرفته است، پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان کرد در شبکه اجتماعی اینستاگرام با فردی که مدعی مسائل متافیزیک بوده آشنا شده که بعد از جلب اعتماد، او را به در آمددلاری وسرمایه‌گذاری‌های کلان و پرسود در زمینه رمزارز تشویق کرده و مبلغ ۲۰ میلیارد ریال به بهانه سرمایه گذاری از شاکی دریافت کرده که پس از گذشت مدتی سودی به وی پرداخت نکرده و دیگر پاسخ گوی وی نبوده است.

این مسئول انتظامی گفت: با بررسی‌های اولیه توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهم با پیج‌های متعدد در زمینه متافیزیک در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعالیت داشته ومدتی است تحت عنوان کارشناس ارز دیجیتال، کارگاه آموزشی برگزار و به فعالیت مجرمانه می‌پردازد که با اقدامات فنی و پلیسی شناسایی و با هماهنگی قضائی حین کلاهبرداری از فردی دیگر دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان افزود: ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه سایبری، افزایش سطح آگاهی کاربران نسبت به موضوعات مختلف فضای مجازی بوده و این امر مهم جز با احساس مسئولیت و برنامه‌ریزی و صرف زمان کافی محقق نمی‌شود.

سرهنگ بهمنی به عموم شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرایم رایانه‌ای با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ درخواست خود را ثبت نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.