کوهپیمایی به قیمت جان جوان یاسوجی تمام شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: جوان یاسوجی بر اثر سقوط از کوه هنگام کوهپیمایی در تنگ مهریان یاسوج جان باخت.

کاظم فلاحی دوست مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت:  مرد ۲۶ ساله‌ای سه روز پیش به تنهایی به ارتفاعات تنگ مهریان در نزدیکی شهر یاسوج صعود کرده بود که بر اثر لغزش پا به پایین دست سقوط و جان خود را از دست داد.

وی بیان کرد: خانواده جوان مذکور پس از سه روز جست و جوی بی سرانجام عصر روز شنبه گزارش مفقود شدن فرزندشان را به امدادگران هلال احمر استان اطلاع رسانی کردند.

فلاحی دوست تصریح کرد: بلافاصله پس از دریافت گزارش این حادثه ، ۶ امدادگر در قالب ۲ تیم به همراه ۲قلاده سگ جست و جوگر به محل حادثه اعزام شدند.

وی عنوان کرد: پس از سه ساعت عملیات جست و جو، امدادگر جسد بی جان مرد جوان را غروب روز شنبه بیست و دوم اردیبهشت ماه در تنگ مهریان کشف کردند.

فلاحی دوست با اشاره به خطرات سفر به کوهستان به صورت انفرادی از شهروندان خواست به هیچ عنوان تنهایی اقدام به کوهپیمایی نکنند.

مدیرعامل هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: روز جمعه گذشته هم سقوط از ارتفاع منجر به مصدوم شدن جوان ساکن این استان شد.

فلاحی دوست بیان کرد عصر روز جمعه گزارشی مبنی بر سقوط از صخره یک نفر در ارتفاعات دشت مارپیچ بخش کاکان از توابع شهرستان بویراحمد به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر اعلام شد.

وی ابراز کرد:نجاتگران هلال احمر شهرستان بویراحمد پس از دریافت گزارش حادثه و کسب اطلاع از آخرین موقعیت مکانی، بلافاصله‌ با تجهیزات کوهستان به محل حادثه اعزام شدند.

فلاحی دوست افزود:امدادگران پس از ۲ ساعت جست و جو و صعود در ارتفاعات، با دسترسی به مصدوم، اقدام های پیش بیمارستانی و کمک های اولیه را انجام و این حادثه دیده به مرکز درمانی انتقال یافت.

برچسب ها: سقوط از کوه ، جست و جو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.