رونمایی از سند ائتلاف مهارت در گلستان

سند ائتلاف مهارت گلستان امروز با حضور عظیمی معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور رونمایی شد.

رئیس فنی و حرفه‌ای کشور امروز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت در جلسه رونمایی از سند ائتلاف مهارت گلستان گفت: ۲۳ هزار آموزشگاه خصوصی فنی و حرفه‌ای و بیش از ۱۸۰۰ مرکز مشغول به فعالیت هستند.

عظیمی از رشد ۳۳ درصدی در حوزه آموزش خبر داد و افزود: در حوزه مشاغل شاهد رشد ۳۸ درصدی در کشور بوده ایم.

او با بیان اینکه مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد بیشتر می‌شود، گفت: درخواست رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام کار‌های مشارکتی و هم افزایی است که گلستان با رونمایی از سند ائتلاف مهارت استان در این زمینه یکی از استان‌های پیشگام شد.

استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: فلسفه رونمایی از این سند، پیشرفت روستا محور است.

او افزود: چشم انداز ما هزار روستا با هزار زیست بوم است و موضوع برندینگ و مارکتینگ یکی از راهبرد‌های ما در این سند است که مهارت در آن حرف اول را می‌زند.

او افزود: در استان تجربه موفق روستای وامنان را داریم و سرانه درآمد اهالی این روستا سه برابر استان است.

زنگانه با بیان اینکه تجهیزات ما به روز نیست، بر راه اندازی رشته‌های جدید در استان تاکید کرد و گفت: ما آماده ایم در گلستان در رشته‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، در زمینه انرژی تجدید پذیر، رباتیک، بازی‌های رایانه ای، آب و کشاورزی، کشت‌های گلخانه ای، مدیریت فروش مبتنی بر هوش مصنوعی پیشقدم شویم.

دهنوی معاون اقتصادی استاندارگلستان هم در این جلسه گفت: دسترسی به مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در دولت سیزدهم ۶۱ درصد رشد داشته است.

او افزود: سرانه آموزش ۲۹ درصد رشد داشته است و تعداد مراکز جوار کارگاهی در دولت دوازدهم یک کارگاه بود، اما در دولت سیزدهم به ۳۳ کارگاه رسید.

برچسب ها: مهارت ، فنی حرفه ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.