اعلام نتایج کنکور ارشد و فرهنگیان تا نیمه خرداد

سرپرست سازمان ملّی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی گفت که مسئولیت طراحی و مدیریت تمام آزمون‌های کشور بر عهده این سازمان خواهد بود.

عبدالرسول پورعباس، سرپرست سازمان ملّی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در اولین نشست خبری این سازمان گفت:‌  سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی حدود یک‌سال پیش با تصویب شورای عالی انقلابی فرهنگی آغاز به کار کرد و در دوره سه ماهه و پس از تدوین اساسنامه، در شورا به تصویب رسید.

وی افزود: ما در گام دوم انقلاب اسلامی هستیم که قرار است تحولات عظیمی در سازمان‌های مختلف رخ داده و گسترده شود.

پورعباس گفت: در گام اول انقلاب تحولات عظیمی در بخش پزشکی و غیر پزشکی، آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش داشته‌ایم.

وی افزود: در سازمان سنجش تجربه بیش از۴۰ ساله داشتیم و با ۳ وزارتخانه وزارت علوم، آموزش و پرورش و بهداشت همکاری داشته‌ایم.

سرپرست سازمان ملی سنجش ادامه داد: عدالت آموزشی فقط به کمیت آموزشی توجه نمی‌کند بلکه به کیفیت هم باید توجه کند.

پور عباس گفت: تمام آزمون‌های کشور به این سازمان مربوط است و در این سازمان برگزار می‌شود.

او ادامه داد: در ۴۰ سال اخیر گسترش کمی قابل قبولی را در آموزش عالی و آموزش و پرورش داشتیم و بیشتر گام‌های برداشته شده در حوزه کمی بود و اکنون تعداد دانشجویان از تعداد صندلی‌‌های دانشگاه‌ها کمتر است.

پورعباس  با بیان اینکه سازمان ملی سنجش به ارزشیابی داوطلبان و دریافت گواهی کفایت در حوزه علمی اقدام می‌کند، بیان کرد: این به معنای کنار گذاشتن آموزش و پرورش نیست. در بخش دوم فعالیت‌ها هم کیفیت‌بخشی را دنبال می‌کنیم و ارزیابی درونی وزارتخانه‌های علوم، آموزش و پرورش و بهداشت را راستی‌آزمایی می‌کنیم.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: اکنون باید در حوزه کیفیت فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها گام برداریم، در سازمان سنجش ضرورت توسعه مهارت و صلاحیت حرفه‌ای مدنظر است و برای تحقق آن نیاز به اقدامات فراسازمانی است و سازمان ملی سنجش از بازوهای اجرایی، فکری و کمک‌کننده به سه وزارتخانه علوم، بهداشت و آموزش و پرورش خواهد بود.

وی با بیان این که کیفیت بخشی باید به صورت بین المللی نیز انجام شود؛ افزود: کیفیت آموزشی کشور ما حتی برای همسایه‌های ایران بسیار مهم است به همین علت باید کیفیت آموزش کشور را افزایش داده و ارزیابی کنیم.

پورعباس با بیان اینکه مسئولیت آزمون‌های نهایی آموزش و پرورش در سال‌های آینده با سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور است؛ افزود: این اقدام بدین معنا نیست که آموزش و پرورش کنار گذاشته می‌شود بلکه این سازمان با همکاری وزارتخانه آموزش و پرورش آزمون را برگزار و بر آن نظارت می‌کند. 

وی ادامه داد: سازمان ملی سنجش به عنوان یک ناظر بیرونی، گزارش‌های کیفی ارائه شده از سوی آموزش و پرورش به ویژه میزان تحقق سند تحول بنیادین را رصد خواهد کرد.

او افزود: هیات امنای سازمان ملی سنجش در ۶ ماه آینده به طور کامل مستقر می شوند. شورای ارزشیابی و دو شورای سنجش آزمون سراسری و سنجش تحصیلات تکمیلی در سازمان ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به ردیف بودجه این سازمان گفت: بودجه سازمان عمومی و اختصاصی است که از کمک‌های مردمی هم استفاده خواهد کرد.
 
او در خصوص استقلال دانشگاه‌ها گفت: استقلال دانشگاه امر اساسی در کشور است که در تمام امور مستقل عمل می‌کنند. در دنیا موسسات زیادی هستند که دانشگاه‌ها را رتبه‌بندی می‌کنند ضمن حفظ استقلال کیفت آن توسط یک نهاد بیرونی تضمین می‌شود.

نتایج کنکور ارشد، کنکور فرهنگیان و نتایج اولیه  تا نیمه خرداد

احسان جمالی نیز گفت: در کنکور ارشد دو گروه مجاز به رشته هستند گروه اول در روزانه و گروه دوم در سایر دوره‌ها؛ دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد تا نیمه خرداد منتشر می‌شود.

وی افزود: دفترچه انتخاب رشته کنکور فرهنگیان تا نیمه خرداد منتشر می‌شود داوطلبانی که در کنکور فرهنگیان شرکت کردند اما می‌خواهند در رشته‌های دیگر درس بخوانند باید از فرهنگیان انصراف داده و نسبت به انتخاب رسته اقدام کنند

وظایف سازمان ملی سنجش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام اگه دعوت به مصاحبه نشی همه چی تمومه ودیگه شانسی برای فرهنگیان نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام ببخشید اگه کسی از اون رشته ها انصراف بده وبعد فرهنگیان قبول نشه بعد چکار کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام ایا اگر دعوت به مصاحبه نشی دیگه همه چی تمومه