بهسازی بیش از ۲۰ بوستان در شهر کرمان

شهردار کرمان گفت: بیش از ۲۰ بوستان شهر کرمان با اجرای پروژه بوستان‌ها گلستان می‌شود، بهسازی می‌شوند.

محسن تویسرکانی در جلسه‌ای که ۲۲ اردیبهشت‌ماه، به‌منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی درخصوص ساماندهی بوستان‌های موجود در سطح شهر با شعار بوستان‌ها گلستان می‌شود و با حضور شهرداران مناطق پنج‌گانه، معاون خدمات‌شهری، معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی، معاون مالی و اقتصادی و معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار و مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری، برگزار شد گفت: در فاز نخست پروژه ساماندهی بوستان‌های موجود با شعار «بوستان‌ها گلستان می‌شود»، بیش از ۲۰ بوستان پیش‌بینی شده و در این جلسه درخصوص میزان بودجه موردنیاز هر بوستان و نحوه اجرا صحبت خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت بهسازی پارک‌های با قدمت زیاد از جمله:  باغ‌ملی، شهید نشاط، شهید مطهری، پارک جنگلی شهید باهنر و مادر تصریح کرد: بهسازی پارک شهید مطهری نیاز به فازبندی دارد و ساماندهی پارک شهید نشاط هم باید طراحی شود.

شهردار کرمان تأکید کرد: در طراحی و اجرای پروژه بهسازی بوستان‌ها، باید مناسب‌سازی بوستان‌ها برای تردد افراد دارای معلولیت، لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه در فاز نخست پروژه بهسازی بوستان‌ها، بهسازی بیش از ۲۰ بوستان در دستور کار است، افزود: در فاز بعدی، این طرح در سایر بوستان‌ها نیز برای رفع نواقص و بهسازی بوستان‌ها اجرا خواهد شد.

تویسرکانی بیان کرد: ظرف ۲ روز آینده، یک نفر به‌عنوان مدیر پروژه بهسازی بوستان‌های شهر کرمان معرفی خواهد شد.  

 یدالله علیزاده، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، نیز گفت: استاندارد سرانه فضای سبز شهری براساس جمعیت و مساحت شهر کرمان، ۱۵ متر است و هم اکنون، سرانه فضای سبز شهر کرمان به میزان استاندارد رسیده است و درواقع احداث فضای سبز و پارک جدید، ضرورت ندارد.  

محمود ایرانمنش،  معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان هم با بیان اینکه بهسازی بوستان‌های شهر باید به‌گونه‌ای باشد که دست مناطق در تصمیم‌گیری و اقدام باز باشد، گفت: با این وجود، بهسازی برخی بوستان‌ها ضروری است و کار‌های متفاوتی باید در آن‌ها انجام شود، برای مثال، بوستان شهید مطهری با توجه به تأکید شهردار، نیاز به بازسازی اساسی دارد.

وی تصریح کرد: حوزه معاونت خدمات‌شهری و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری، هر اقدامی برای این پروژه لازم باشد، انجام خواهد داد.

حسین سعید، سرپرست شهرداری منطقه یک کرمان، با اشاره به شناسایی ۷ بوستان که نیاز به بهسازی دارد، شامل: بوستان‌های فرح‌رو، فیروزآباد، وزیری‌نسب، نماز، باستانی پاریزی، ولایت و بهشت، بیان کرد: برای بهسازی ۴ بوستان بودجه پیش‌بینی شده است  و بقیه را از سوی پیمانکار انجام خواهیم داد.  

علی رحیمی‌راد، شهردار منطقه دو کرمان هم با اشاره به اینکه برای بهسازی ۱۲ بوستان در سطح منطقه دو، بودجه دیده شده است، گفت: بهسازی بوستان مادر نیاز به بودجه و طراحی جداگانه دارد و لازم است اقداماتی از جمله اصلاح و راه‌اندازی مجدد آب‌نمای موزیکال و اصلاح روشنایی و جداول در این پارک انجام شود.

محمدرضا یحیی‌زاده، معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان هم درخصوص بهسازی بوستان مادر گفت: سرویس‌های بهداشتی این بوستان در حال بهسازی است و در زمینه بهسازی بوستان، اجرای آسفالت رنگی در مسیر‌های پیاده بوستان مادر را هم در برنامه داریم.  

سیدمرتضی حسینی، شهردار منطقه سه کرمان هم بیان کرد: در منطقه سه شهری، بهسازی بوستان‌های شهید نشاط، شهید مطهری، پارک جنگلی شهید باهنر و بوستان هدایت در خیابان مصطفی خمینی، در اولویت است.

علی بهرامی، شهردار منطقه چهار کرمان گفت: هم اکنون، برای بهسازی ۳ بوستان شهید ایرانمنش، نسترن و زمزم، بودجه داریم؛ اما بوستان عصای سفید، پارک سرآسیاب و بوستان واقع در بلوار ۲۲ بهمن، هم نیاز به بهسازی دارد.  

مرضیه شاحیدری‌پور، شهردار منطقه پنج کرمان نیز  بیان کرد: برای بهسازی بوستان‌های طالقانی و برزو آمیغی بودجه در نظر گرفته شده و بهسازی بوستان باغ‌ملی نیاز به طراحی دارد و باید از سوی پیمانکار انجام شود.

در این جلسه، بوستان‌های شهید نشاط، باغ‌ملی، شهید مطهری، پارک جنگلی شهید باهنر، مادر، هدایت، طالقانی، برزو آمیغی، نظام مهندسی، ایرانیان، شهید مرتضوی، استانداری، رادیو، مهدی (عج)، طباطبایی، لادن، فرهنگیان، نماز، فرح‌رو، ولایت، سرآسیاب، پارک بلوار ۲۲ بهمن، نسترن، زمزم، عصای سفید و شهید ایرانمنش، برای بهسازی و ساماندهی در فاز نخست پروژه بهسازی بوستان‌های موجود با شعار بوستان‌ها گلستان می‌شود، انتخاب شد.

همچنین مقرر شد همزمان با ولادت امام رضا (ع) و برگزاری جشن‌هایی به این مناسبت، عملیات بهسازی بوستان‌ها در مناطق پنج‌گانه شهر کرمان، آغاز شود و اجرای این پروژه از طریق تابلو‌ها و بیلبورد‌های سطح شهر، به شهروندان اطلاع‌رسانی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.