واکسیناسیون بیش از ۲ میلیون نفر در افغانستان

وزارت صحت عامه اعلام کرد: بیش از ۲ میلیون کودک و مادر افغانستانی سال گذشته واکسن‌های مختلف را دریافت کردند.

هم‌زمان با گرامیداشت هفته ایمن سازی (واکسیناسیون)، وزارت صحت عامه اعلام کرد سال گذشته بیش از ۲ میلیون کودک و مادر در افغانستان واکسن‌های گوناگونی را دریافت کرده‌اند.

این وزارت افزود تا چهار سال دیگر کودکان زیر پنج سال بازمانده از واکسن کرونا، نیز واکسینه خواهند شد.

سرپرست وزارت صحت گفت: «برای سلامت به ویژه سلامت اولیه، واکسیناسیون یکی از بخش‌های مهم است. بدون واکسیناسیون یک ساحه بزرگ به خصوص کودکان تازه متولد شده و کودکان زیر پنج سال از دست خواهیم داد، از همین رو، از شرکای خود نیز می‌خواهیم که در این زمینه با ما همکاری کنند.»

عبدالولی حقانی، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه گفت: «تقریبا ۱.۶ میلیون کودک مورد هدف بر اساس پلان یعنی ۸۱ درصد کودکان واکسن‌ شده‌اند و ۷ لک و ۹۴ هزار و ۹۸ مادر یعنی ۹۱ درصد واکسن تیتانوس تطبیق شده است.»

نماینده‌های سازمان جهانی بهداشت و صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل، گفته اند که از روند واکسیناسیون در افغانستان پشتیبانی می‌کنند.

دیبورا، نماینده سازمان جهانی بهداشت گفت: مهم است که کودکان افغانستان به گونه‌ کامل از پیش‌رفت‌های واکسیناسیون جهانی بهره‌مند شوند.

وی افزود: برای پیشبرد این هدف، ابتکارات جدیدی وجود دارد که می‌توان اطمینان حاصل کرد که کودکان بیش‌تری در افغانستان واکسن دریافت می‌کنند تا از آنان در برابر بیماری و مرگ محافظت شود.»

پودتر دومینگ، نماینده صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل گفت: «یونیسف با همکاری با وزارت صحت عامه، شرکای انکشافی و بشردوستانه و نیز اهداکنند‌ه‌‌های کمک‌های بشردوستانه خود ادامه خواهد داد تا در راستای مصون‌سازی معمولی کار کند. از همین رو، هر کودک در افغانستان، این شانس را دارد که سالم رشد کند و با تمام توانایی خود به انکشاف کشور کمک کند.»

معین مالی و اداری وزارت صحت عامه از نهادهای مددرسان می‌خواهد تا به دور از مسایل سیاسی به کمک‌های بشردوستانه شان در بخش‌های بهداشتی ادامه دهند.

بر بنیاد آمارهای وزارت صحت عامه ۱۳نوع واکسن به کودکان در ۳هزار و ۴۹ مرکز در کشور ارائه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار