خسارت ۳۰ هزار و ۳۸۵ هکتاری باران به زمین‌های کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : بارندگی‌های هفته گذشته به ۳۰ هزار و ۳۸۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغات استان خسارت وارد کرد.

علی چاله‌چاله رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : بررسی و گزارش‌های اولیه خسارت وارده به محصولات کشاورزی استان کرمانشاه نشان می‌دهد که این خسارات ناشی از بارش باران شدید، رگبار تگرگ و رعد برق بود که بیشترین میزان خسارت در روز‌های ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه جاری بوده است.

وی افزود: براساس برآورد‌های اولیه در مجموع به بخش‌های کشاورزی، باغی و دام استان ۲ هزار و ۵۳۲ میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یادآور شد: براساس بررسی‌ها و بازدید‌های به عمل آمده در بخش زراعی، ۳۰ هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شامل گندم، جو، کلزا و نخود به میزان ۲ هزار و ۳۹۵ میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

چاله‌چاله ادامه داد: برهمین اساس بارش تگرگ و باران شدید همچنین به ۸۵ هکتار از باغات زیتون، انگور و گوجه سبز نیز خسارت وارد کرده که این میزان خسارت ۶۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی اضافه کرد: در بخش امور دام در مجموع ۳۴ راس دام سبک و سه راس اسب تلف شده و سه باب دامداری روستایی نیز تخریب شد که مجموع خسارت‌های این بخش ۲۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: این بارندگی‌ها در بخش تاسیسات زیر بنایی آب و خاک نیز به سه دستگاه موتور پمپ، ۱۴ باب استخر، سه هکتار آبیاری قطره‌ای و ۵۰۰ متر کانال سنگی بتنی به میزان ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار