استاد حوزه:

حجاب مظهر محبت است

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت:امروز حجاب مظهر محبت است و دشمنان به این موضوع رسیده اند و به همین دلیل با آن مخالفت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان بعد از ظهر چهارشنبه در اجتماع ۵ هزار نفری دختران دانشجوی سراسر کشور در حرم بانوی کرامت گفت: تمدن غرب امروز در برابر جلوه‌های محبت ایستاده است.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مظهر محبت بوده و حرم مطهر ایشان محل زیارت اصلی عالمان در طول تاریخ و در دوران معاصر بوده است.

وی گفت: حضرت معصومه سلام الله علیها استعداد این امر را داشت تا ماهیت دین را به جهان منتقل کند و امروز فرق ما با تمدن غرب همین است که ما طرفدار زندگی با محبت هستیم.

پناهیان ادامه داد: امروز زندگی با محبت، باید مورد توجه باشد، چرا که زندگی بر پایه قانون اثربخشی زیادی ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دختران بهتر می‌توانند حامل پیام دین به جامعه باشند افزود: این حقیقتی است که باید مورد توجه باشد.

وی ابراز کرد: همگان به دنبال زندگی فراتر از قانون هستند و هیچ دختری حاضر نیست تن به یک زندگی بدهد که مسائل قانونی، زندگی را به خوشبختی برساند و البته مهریه و قانون لازم است، اما در اولویت نیست و زندگی باید مبتنی بر محبت باشد.

کارشناس مذهبی گفت: اسلام با هرزگی به این دلیل مخالف است که ریشه محبت را از بین می‌برد و امروز حجاب مظهر محبت است و دشمنان به این موضوع رسیده و به همین دلیل با آن مخالفت می‌کنند.

وی تصریح کرد: حجاب قبل از اینکه عقیدتی باشد انسانی و بر اساس فطرت انسان‌ها است و همه پیام‌های دینی نیز ریشه در انسانیت دارد.

وی عنوان کرد: یکی از لوازم محبت دینی، نماز است و در روایات داریم فلسفه همه احکام دین محبت است.

پناهیان گفت: امروز دانشجویان دانشگاه‌های مختلف دنیا علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی به میدان آمدند و علیه آنان شعار می‌دهند و این نشان از بیداری افراد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار