آجیل و خشکبار مشهد در مسیر صنعتی شدن

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: سومین رویداد استارتاپی در مسیر دانش بنیان کردن بخش کشاورزی با همکاری اتحادیه آجیل و خشکبار خراسان رضوی به زودی برگزار می‌شود.

مسعود نجفی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: در آستانه برگزاری سومین رویداد استارتاپی در مسیر دانش بنیان کردن بخش کشاورزی، با همکاری اتحادیه آجیل و خشکبار استان با توجه به مزیت‌هایی که در کشور و استان دارد به سمت صنعتی شدن این حوزه پیش می‌رویم.

وی افزود: با توجه به تصمیم گیری در جهت برگزاری نخستین رویداد ملی عرضه و تقاضای صنعت آجیل و خشکبار، مشکلات صنعت آجیل و خشکبار با چند عنوان مشخص در حضور اعضای کارگروه رویداد مطرح و ارزیابی شد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: خشک کردن آجیل و خشکبار، استفاده از سیستم‌های دقیق و هوشمند در طول فرایند فراوری آجیل، روش‌های جدید رفع آلودگی و میکروب زدایی، استفاده از ضایعات آن و استفاده از افزودنی‌های مجاز به منظور ایجاد طعم، چالش‌هایی بود که طبق آنها فراخوان صادر و طرح و ایده‌های مختلفی به دبیرخانه رویداد واصل شد.

نجفی بیان کرد: حدود ۲۵ ایده پذیرفته شد که در طول سه روز به صورت حضوری توسط هیات داوران مورد ارزیابی قرار گرفت و سرانجام ۷ طرح و ایده در محل اصلی رویداد در حضور صنف آجیل و خشکبار از سراسر کشور عرضه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار